اجتماعی

آمار کرونا در ایران ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ایران در رده یازدهم جهان!

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ( ۴ شهریور۱۴۰۰)، ۳۶ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و متاسفانه ۶۹۴ بیمار جان باخته‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۷ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۵۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

از دیروز تا امروز( ۴ شهریور ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴۹۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۵۳ هزار و ۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۷۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

آمار کرونا در جهان تا ۴ شهریور

این در حالی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۴ شهریور) به بیش از ۲۱۴ میلیون و ۷۴۱ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از چهار میلیون و ۴۷۶ هزار نفر فراتر رفت.

اکنون آمریکا با بیش از ۳۹ میلیون و ۱۵۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کرونا هم‌اکنون در رده یازدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا