اجتماعی

شناسایی ۱۴۰۷۸ بیمار جدید / آمار کرونا در ایران ۸ مهر ۱۴۰۰

وزارت بهداشت اعلام کرد که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۴۰۷۸ بیمار جدید نیز شناسایی شدند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۳۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۷۹۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۴ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۴۴۱ دُز رسید.

لازم است افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون ۱۷۱ هزار و ۷۸۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۸ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۴۲۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۳۱ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۳۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۴۴۱ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است (ایسنا).

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور

بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور از شنبه ۱۰ مهر، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار می‌گیرند.

با عبور همه‌ی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز از ۲۹ شهر به ۱۶ شهر کاهش یافت.

شهرستان‌هایی که کماکان در وضعیت قرمز هستند شامل موارد زیر هستند:

ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، مهاباد (آذربایجان غربی)، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان (کردستان)، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین (کرمانشاه).

مردم در شهرهای آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن می‌بایست کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند. عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا