اجتماعی

افزایش ۹۰ درصدی گرسنگی در کشورهای عربی طی ۲۰ سال

براساس گزارش سازمان های بین المللی، گرسنگی در کشورهای عربی طی ۲۰ سال ۹۰ درصد افزایش داشته است و ۱۴۱ میلیون نفر که حدود یک سوم جمعیت کشورهای عربی را تشکیل می دهند از کمبود متوسط یا شدید مواد غذایی رنج می برند.

به گزارش روند بازار به نقل از شفقنا، بر اساس این گزارش ها، این ارقام همچنان در حال افزایش است، زیرا اکثر کشورهای عربی به سبب پیامدهای گسترش ویروس کرونا و جنگ اوکراین از نرخ تورم بالا و افزایش قیمت در مواد غذایی رنج می برند.

آمار رسمی حاکی از آن است که کشورهای عربی تنها حدود ۲۵ درصد از تولید غلات را در اختیار دارند و بیش از ۵۰ درصد از احتیاجات غذایی خود را از طریق واردات تأمین میکنند، همچنین بسیاری از آنها به واردات غلات و روغن از روسیه و اوکراین وابسته هستند.

بنا بر گزارش یک برنامه مستند در خصوص امنیت غذایی کشورهای عربی، مساحت زمین های کشاورزی در این کشورها ۲۲۰ میلیون هکتار است که تنها از یک سوم آن بهره برداری می شود.

متن کامل خبر را در الجزیره ببینید.

به نقل از: الجزیره

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا