اقتصادیدانش و فناوری

آمازون پنجمین کارفرمای بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ شد

خرده فروش آنلاین آمازون امسال ۴۲۷،۳۰۰ کارمند جدید به شرکت خود اضافه کرده و تعداد کل کارمندان خود را به ۱.۲ میلیون نفر افزایش داده است. این اعداد حاکی از استخدام آمازون به افزایش حدود ۱۴۰۰ کارمند جدید در روز دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای راه‌اندازی عمده فروشی آنلاین

این شرکت در حال حاضر به عنوان پنجمین کارفرمای بزرگ جهان شناخته شده است، این در حالی است که دو سال پیش رتبه دهم از لحاظ رتبه کارفرمایی داشت.
در سال ۲۰۲۰ با وجود کرونا اکثر شرکت‌ها مجبور به اخراج گسترده کارگران خود شدند اما آمازون در این سال روند استخدامی صعودی را تجربه کرد.

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، تا ماه اکتبر، این شرکت ۴۲۷،۳۰۰ کارمند اضافه کرده و نیروی کار خود را به ۱.۲ میلیون نفر افزایش داده است. امسال آمازون تقریبا روزانه ۱۴۰۰ نفر را به مجموعه خود اضافه کرده است.

آمازون در حال حاضر به عنوان پنجمین کارفرمای بزرگ جهان در Fortune ذکر شده این در حالی است که ممکن است تا انتهای سال و یا سال آتی سطح تاریخی استخدام آمازون ممکن است باعث شود این شرکت به رتبه سوم هم برسد.

والمارت، بزرگترین کارفرمای دنیاست که در حال حاضر ۲.۲ میلیون کارگر دارد. با سرعت فعلی استخدام آمازون، این شرکت دو سال دیگر می‌تواند عنوان رتبه اولی را به دست آورد. (البته، والمارت هم در طی همه‌گیری کرونا، نیروی کار خود را افزایش داده است.)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا