سیاسی

آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای عجول است

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران از آمریکا پیامی دریافت کرده است که نشان دهنده عجله این کشور برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد کشورش از آمریکا پیامی دریافت کرده است که نشان دهنده عجله و شتاب این کشور (آمریکا) برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر امور خارجه ایران که در ایروان به سر می‌برد اعلام کرد: سه روز پیش از آمریکا پیامی دریافت کردیم و به آن‌ها پاسخ دادیم که قبل از هر چیز، اتهاماتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است باید حل و فصل شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای در دستور کار آمریکا نبوده است گفت: در کلام و رفتار مقامات آمریکایی‌ها تناقض هست، چرا که در پیام خود نشان دادند برای رسیدن به توافق هسته‌ای عجله دارند.

به گفته حسین امیر عبداللهیان، حتی در حالی که آمریکا به مبادله پیام با ایران ادامه می‌دهد، این کشور در تلاش است تا به لحاظ سیاسی و روانی به ایران فشار بیاورد و می‌خواهد در مذاکرات از ایران امتیاز بگیرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد ما به آمریکا هیچ امتیازی نمی‌دهیم و در چارچوب منطق و توافقی پیش می‌رویم که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد، اما در عین حال، میز مذاکرات را هرگز ترک نمی‌کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا