سیاسی

آمریکا بیش از ۷۰۰ فرد و شرکت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اسامی ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اسامی ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه اسامی بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت، هواپیما و کشتی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

نهاد آمریکایی اضافه کرده این اقدام، «یکی از اقدامات اساسی برای احیای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران است که بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رفع شده بودند.»

در این بیانیه آمده است: «هدف از این اقدامِ دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، مختل کردن توان ایران جهت تأمین مالی فعالیت‌های مخرب این کشور است. این اقدام فشار مالی بی‌سابقه‌ای روی حکومت ایران برای مذاکره بر سر توافقی جامع قرار می‌دهد که جلوی دستیابی ایران به دستیابی به سلاح اتمی را می‌گیرد، مانع توسعه سلاح‌های بالستیک ایران می‌شود و به فعالیت‌های مخرب وسیع ایران پایان می‌دهد.»

خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد اقدام امروز شمار افراد و سازمان‌هایی که ظرف کمتر از ۲ سال در دولت ترامپ تحریم‌ شده‌اند را به بیش از ۹۰۰ مورد می‌رساند و نشان‌دهنده «بالاترین سطح فشار اقتصادی روی ایران» است.

این وزارتخانه اعلام کرده به موجب اقدام امروز ۵۰ بانک ایرانی و شعبات داخلی و خارجی آنها هدف قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا