سیاسی

آمریکا خواستار تعامل با ایران در چارچوب ۱+۵ هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت: بهترین مکان برای گفتگوی آمریکا و ایران درباره پرونده هسته‌ای، همان مسیر گروه ۵+۱ است و خواستار تعامل با ایران در این چارچوب هستیم.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری به اظهارنظر درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» مدعی شد: معتقدیم که دیپلماسی مؤثرترین روش برای اطمینان دائمی و نظارت‌شدنی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

وی در اشاره به مخالفت ایران با برگزاری نشستی غیررسمی به همراه کشورهای اروپایی و آمریکا، گفت: ما از پاسخ ایران مأیوس شدیم، اما همچنان آماده تعامل مجدد در یک دیپلماسی هدفمند برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای تعهدات برجام هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما با شرکای ۱+۵ رایزنی خواهیم کرد تا بهترین مسیر برای پیشرفت را طی کنیم. آمریکا آماده ملاقات با ایران در راستای مورد توجه قرار دادن مسیر بازگشت متقابل به برجام است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا