اقتصادی

آمریکا: ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده ایران را مسدود کردیم!

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از انسداد ۹۲ دامنه اینترنتی خبر داد که ادعا می شود از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحت پوشش رسانه های خبری افکار عمومی در آمریکا را هدف قرار می دهند.

روند بازار – به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد ۹۲ وبسایتی را که ادعا می‌شود از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای فعالیت تبلیغاتی و خبری مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که چهار دامنه از ۹۲ دامنه اینترنتی مسدود شده تحت پوشش رسانه‌های خبری موثق در داخل خاک آمریکا فعالیت کرده و تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته اند. بنا ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این وبسایتهای مسدود شده با عملیات تبلیغاتی افکار عمومی آمریکا را در حوزه سیاستهای داخلی و خارجی تحت تأثیر قرار می‌دادند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود افزود که باقی ۸۸ دامنه اینترنتی مسدود شده در پوشش سایت‌های خبری محلی و با «انتشار اطلاعات جعلی و طرفدار ایران» مخاطبانی را در اروپا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هدف قرار می‌دادند.

در همین ارتباط، «دیوید اندرسون» دادستان کالیفرنیای شمالی مدعی شد: «نمی توانیم به ایران اجازه دهیم که خود را در پشت نقاب سایت‌های خبری جعلی پنهان کند. اگر ایران می‌خواهد با استفاده از امکانات ایالات متحده شنیده شود، باید ماهیت واقعی خود را آشکار کند».

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شناسایی این دامنه‌های اینترنتی حاصل مشارکت گوگل، فیس بوک و توئیتر با پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده است. مطابق این ادعا، فعالیت تمامی این ۹۲ وب‌سایت، ناقض تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا