اقتصادی

رمزارزها باید در مدارس آموزش داده شود

اریک آدامز، شهردار جدید نیویورک در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که رمزارزها باید در مدارس تمام جهان تدریس شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اریک آدامز، شهردار جدید نیویورک در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که رمزارزها باید در مدارس تمام جهان تدریس شود. این در حالی است که شهردار نیویورک در نظر دارد که این شهر را به کانون توجه رمزارزها تبدیل کند.

آدامز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «زمانی که در مورد بلاک‌چین و بیت‌کوین حرف می‌زنم، جوانان در خیابان جلوی من را می‌گیرند و از من میپرسند، بیت‌کوین و بلاکچین چه هستند؟»

آدامز در کنار بسیاری از رهبران دیگر دنیا نسبت به آینده رمزارزها خوشبین است. از زمان روی کار آمدن فعالیت‌های زیادی در حوزه رمزارز انجام داده است. به عنوان مثال او به دنبال راه‌اندازی رمزارز ویژه نیویورک است تا بتواند موفقیت میامی‌کوین را تکرار کند.

در حالی که ایالات مختلف آمریکا همچنان درگیر پذیرش یا رد رمزارزها هستند. لیتیتا جیمز، دادستان نیویورک که تا به امروز نگاه سختگیرانه‌ای به این حوزه داشت، اخیرا یک شرکت حوزه رمزارز را به ثبت رسانده است. چند ماه قبل جیمز به کل صنعت رمزارزها هشدار مستقیم داده بود و گفته بود که باید طبق قوانین عمل کرده یا تعطیل شوند.

جیسون فرمن، مشاور اقتصادی ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما هم نگرانی خود را در مورد دیدگاه آدامز بیان کرده بود و در توئیتی نوشت: «این سختگیری‌ها نه تنها یک استراتژی اقتصادی بد برای نیویورک است بلکه یک تصمیم سرمایه‌گذاری بد هم هست و چیزی شبیه تعارض منافع محسوب می‌شود.»

البته آدامز در پاسخ به این اظهارات منفی گفت: «در زمان سقوط بازار رمزارزها، من هزاران دلار را در بازار سهام از دست دام. نوسان جزئی از هر سرمایه‌‎گذاری به حساب می‌آید.»

آدامز افزود: «من می‌خواهم مطمئن شوم که این شهر به مرکز نوآوری آمریکا تبدیل شود و فرقی نمی‌کند که این نوآوری در چه حوزه‌ای باشد.»

آدامز می‌گوید اینکه از چه سطحی آموزش حوزه کریپتو آغاز شود هنوز مشخص نیست و جای بحث دارد. ولی به نظر من این یک ایده بسیار عالی است که کودکان در مدرسه با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنا شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا