فرهنگی

آموزش حضوری یک ماه طولانی‌تر می‌شود؟/ کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان

با آغاز آموزش حضوری، معاون آموزش‌وپرورش گفت که برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان در برخی از دروس، برای آنها در تابستان کلاس جبرانی برگزار می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از دو سال وقفه در آموزش حضوری، دانش‌آموزان بار دیگر پس از نوروز امسال به مدارس رفتند. حالا آموزش و پرورش قرار است برای آنها کلاس جبرانی در تابستان برگزار کند.

کلاس‌های جبرانی در تابستان

معاون وزیر آموزش‌وپرورش هم درباره وضعیت دانش‌آموزان گفت که با افت یادگیری در دوران کرونا مواجه شدیم که مختص ما نبود. همه دنیا مبتلابه آن شدند.

او گفت که علی رغم همه تلاش‌های معلمان، به علت ماهیت آموزش‌های غیرحضوری این اتفاق رخ داد. برنامه‌های جبرانی باید پیش‌بینی می‌شد.

محمدمهدی کاظمی، تلاش کردیم در ۴۵ روز باقی مانده از سال تحصیلی اقداماتی را انجام دهیم تا بخشی از عقب ماندگی‌ها جبران شود.»

او همچنین گفت: «برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام شد. امید است با حمایت دولت برای دانش‌آموزانی که دچار افت یادگیری شده‌اند در برخی دروس در تابستان دوره‌هایی داشته باشیم.»

آموزش حضوری یک ماه طولانی‌تر می‌شود؟

حالا باید دید منظور معاون وزیر آموزش‌ و پرورش همان اضافه شدن یک ماه آموزشی به همه مقاطع تحصیلی به جز دوازدهمی‌هاست یا خیر.

اوایل فروردین کاظمی با تاکید بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت که پیشنهادی به شورای عالی آموزش‌وپرورش درباره افزایش دوره آموزش حضوری دادند.

او گفت: «در صورت موافقت این شورا، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی – به جز سال دوازدهم متوسطه ۲ – یک ماه بیشتر تداوم پیدا کند.»

البته بعد از انتشار این خبر برخی از دانش‌آموزان نسبت به آن انتقاد کردند. برخی هم موافق کلاس جبرانی بودند و آن را برای خود لازم دانستند.

رشته ریاضی در برخی دبیرستان‌ها تعطیل شد

آنطور که کاظمی گفت در سال‌های گذشته با افزایش تعداد دانش‌آموزان به گرایش تجربی مواجه بودیم. تا جایی که رشته ریاضی برخی دبیرستان‌ها به علت عدم تقاضا تعطیل شد. حالا او بر این باور است باید برای هدایت دانش‌آموزان به گرایش ریاضی چاره‌اندیشی شود.

معاوت وزیر آموزش و پرورش گفت اکنون ۱۴.۸۷ درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند. او گفت: «علوم پایه زیرساخت‌های علمی و فنی کشور را فراهم می‌کند و اگر برنامه‌ریزی لازم برای افزایش توجه به این رشته را نکنیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. افزایش سهم دانش‌آموزان رشته ریاضی در هدایت تحصیلی مدنظر است.» (ایسنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا