فرهنگی

والدین مخالف بازگشایی مدارس / آموزش مجازی به نفع دانش‌آموزان است؟

مدارس در حالی بازگشایی شده‌اند که ویروس کرونا در کشور همچنان آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. در این میان برخی از والدین مخالف بازگشایی مدارس هستند و عده دیگر از آموزش مجازی ناراضی هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مدارس کشور در حالی بازگشایی شد که آمار ویروس کرونا همچنان در ایران و جهان بالا است. از طرفی آموزش مجازی در این دو سال به شدت در کاهش کیفیت تحصیل دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است.

با این وجود با توجه به اینکه شمار شهر‌های قرمز در کشور هر لحظه ممکن است افزایش یابد و همچنین واکسیناسیون در کشور کامل نشده است. تصمیم به بازگشایی مدارس احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری را بالا می‌برد.

«با جان دانش آموزان بازی نکنید»

به عقیده برخی از والدین بازگشایی مدارس در حالی که هنوز ویروس کرونا از بین نرفته است برای فرزندانشان خطرناک است. برخی کاربران تجارت‌نیوز نسبت به بازگشایی مدارس واکنش نشان دادند:

«نیازی به بازگشایی نیست اگر بازگشایی بشه آمار مجدد بالا خواهد رفت و بچه ها واقعا اسیر خواهند شد چرا مسئولین عناد میکنند و میخوان حرف خودشان باشند این همه آدم واکسن زدن ولی با این وجود فوت کردن پس چی؟قرار نیست هر کس واکسن بزنه و نگیره یا نمیره،رعایت پروتکلها برای دانش آموزان و دانشجویان سخت هست و عملا غیر ممکن!»

«برای چی دارید آخه با جون دانش آموزان بازی می‌کنید اگه یکی شون یه چیزی شون بچه میخوایید بگید رعایت نکردن بابا آخه الان موقعه بازگشایی مدارس نبود.»

«اونایی که کرونا گرفتن می‌فهمن چه دردی داره پس بایدم نگران باشن اگه یه دانش آموز کرونا بگیره یا سرما بخوره بقیه هم میگیرن خونوادها هم میگیرن بعد هزینه درمانی که میکنین کجا میره؟ به نظر من باهزینه‌ای که برای برنامه شاد پرداخت میشه خودمون و بچه‌هامون رو بیمه کردیم.»

«حداقل باید امسال غیر حضوری برگزار بشه تا وضعیت کرونا بهتر مشخص بشه چون بچه ها بازیگوشند و اهمیت نمی‌دهند.»

مخالفان آموزش مجازی

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در آموزش مجازی، باعث شد آموزش در دوران کرونا کیفیت و بازدهی لازم را نداشته باشد. به همین علت برخی از دانش آموزان و والدین از آموزش مجازی رضایت کافی نداشته‌اند.

«هیچ دانش آموزی هیچی یاد نداره هم شده روز درمیون برن مدرسه بهتر متوجه میشن تا از این برنامه شاد، همه مامانا درگیرن، بچه‌ها تو خوابن!»

«خدا کنه آموزش مجازی رو بردارن.. دیگه کلافه شدیم خدا میدونه خسته شدیم بعضی مدارس معلوم نیست چراسعی دارن آموزش مجازی باشه… وعلاقه‌ای به حضوری شدن مدارس ندارند.. لطفا مسئولین محض رضای خدا مجازی رو کلا حذف کنید. کلا حضوری رو الزامی کنید.»

« از اول اپیکشن شاد خیلی کارکرد  زیادی نداشت، حتی گاهی امتحانات رو نمی‌تونستیم بدیم، اینقدر سرعتش کمه که نمی‌شه کلاس برگزار کرد.»

«آقا این همه دارین میگین مدارس حضوری میشه چرا مدارس منطقه ۱۸ و پانزده حضوری نمیشه، چرا خسته شدیم حضوری شه دیگه شاد رو هم حذف کنید.»

به نظر می‌رسد عده‌‌ای از از بازگشایی مدارس راضی هستند اما عده دیگر در این شرایط کرونایی آموزش مجازی را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند. اما برای تصمیم‌گیری بازگشایی مدارس، باید از طرفی نبود زیرساخت‌های لازم و قوی برای آموزش قوی را در نظر گرفت و از طرفی سلامت دانش آموزان مهم است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا