اقتصادی

آیا پرسپولیس دومین صعودش را تجربه خواهد کرد؟

پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر خواهد رفت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین؛ تا پیش از حضور برانکو صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک اتفاق دور از دسترس برای هواداران این تیم محسوب می‌شد. پرسپولیس بارها به نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا رسیده بود، اما در ورژن جدید رقابت‌ها نتوانسته به مرحله برسد. این داستان اما با برانکو ایوانکوویچ تغییر کرد. پرسپولیس با این مربی توانست دو سال پیاپی راهی نیمه‌نهایی شود. سرخ‌ها با برانکو گام را فراتر نیز گذاشتند و توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند، اما مقابل کاشیما شکست خوردند. حالا آن‌ها این فرصت را دارند که برای دومین در سه سال اخیر راهی فینال مهم‌ترین رقابت‌های قاره آسیا شوند.

سرسخت‌ترین رقیب پرسپولیس

النصر بدون شک قوی‌ترین رقیب در پرسپولیس در غرب ‌آسیاست. تیمی که جز بازی تشریفاتی آخر در دور گروهی نباخته است و با یازده امتیاز و بالاتر السد ژاوی هرناندز موفق به صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شده است. این تیم ترکیب متوازنی را دارد و بازیکنان باکیفیتی در ترکیب این تیم بازی می‌کنند. برد جونز، دروازه‌بان، سابقه حضور در لیورپول را دارد و مایکون، مدافع وسط این تیم، سابقه پوشیدن پیراهن گالاتاسرای و پورتو را دارد. در خط حمله و میانی این تیم ستاره‌هایی نیز مانند عبدالرزاق حمدالله و گونزالو ماتینز دیده می‌شوند که در این رقابت‌ها بازیکنان تاثیرگذاری برای این تیم بوده‌اند.

ستاره اصلی این تیم اما روی نیمکت‌ آن‌ها نشسته است. روی ویتوریا که سابقه هدایت بنفیکا را در کارنامه خود دارد، سرمربی النصر است. این سرمربی در لیگ پرتغال شناخته‌شده است و حتی همراه با بنیفکا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز صعود کرده است. در آن بنفیکا بازیکنان با استعدادی همچون ادرسون، لیندلوف، خیمنز، رناتو سانچز، گدس، یوویچ و سمدو بازی می‌کردند. این بازیکنان بعد از ترک بنفیکا به باشگاه‌های بزرگی رفتند؛ منچسترسیتی، منچستریونایتد، ولورهمپتون، بایرن مونیخ، والنسیا، رئال مادرید و بارسلونا از جمله تیم‌هایی بودند این بازیکنان را به خدمت گرفتند.

معجزه یحیی کامل می‌شود؟

پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا ضعیف شروع کرد. شکست ناامیدکننده مقابل الدحیل در اولین دیدار گروه و تساوی مقابل الشارجه امارات شروعی بود که هواداران این تیم انتظارش را نمی‌کشیدند. پرسپولیس در شروع مجدد مسابقات اما خیره‌کننده ظاهر شد و موفق شد از چهار مسابقه باقی‌مانده مرحله گروهی، ۹ امتیاز کسب کند و راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود.

خریدهای این تیم خیلی‌سریع در ترکیب این تیم جا افتادند. از هفت خرید سرخ‌ها، پنج خرید به مهره‌های اصلی پرسپولیس تبدیل شدند. حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر توانستند در جای خود را ترکیب پرسپولیس پیدا کنند و بهترین عملکرد را از خود به جا بگذارد. تغییر پست سیامک نعمتی به دفاع راست نیز باعث شده تا این بازیکن بتواند چشم‌ها را خیره کند.

النصر قوی‌ترین رقیب پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان است و بازیکنان پرسپولیس باید در این بازی حساس با نهایت توان بازی کند. این تیم عربستانی نشان داده است که از اشتباهات رقیب بهترین استفاده را می‌کند و برای همین کوچک‌ترین اشتباهی در تیم پرسپولیس می‌تواند کار آن‌ها را برای صعود فینال لیگ قهرمانان آسیا سخت کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا