اقتصادی

تدوین آیین نامه واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

علی ٖآبادی گفت: آیین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده تا ۱۰ روز آینده تدوین می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس علی آبادی در گفت و گو با رسانه ملی تصریح کرد: نوآوری‌هایی را در تدوین این آیین نامه واردات خودرو قرار خواهیم داد، زیرا اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

او افزود: بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم یعنی علاوه بر اینکه خودرو‌های موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز در اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های برقی هستیم.

علی آبادی گفت: نوآوری در حوزه خودرو‌های برقی بحث بسیار مهمی است که قرار است در کشور اتفاق بیفتد و منافع سرشاری را نصیب کشور کند از این حیث ما در موضوع محیط زیست هم وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد ضمن اینکه درآمدی که ناشی از عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور می‌شود.

وزیر صمت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده به خودرو‌های برقی محدود شود؟ افزود: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

علی آبادی در باره زمان عملیاتی شدن این طرح گفت: آیین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده تا ده روز آینده تدوین می‌شود.

او افزود: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شدک ه شرایط مناسب و ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم. در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند البته اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا