اجتماعی

افزایش ابتلای کودکان به کرونا / «مدارس را تعطیل کنید»

روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر افزایشی بوده. از سوی دیگر در ۲ هفته اخیر ابتلای کودکان به کرونا افزایش پیدا کرده است. در همین حال حضور در مدارس همچنان الزامی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ایران وارد پیک ششم کرونا شده و روند ابتلا به کرونا و فوتی‌های کرونا نیز افزایشی است. با این وجود ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز محدودیتی را اعلام نکرده است.

روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب بیش از ۱۱ هزار، ۱۴ هزار و ۱۶ هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. همچنین فوتی‌های کرونا در همین سه روز به ترتیب ۲۹، ۳۰ و ۲۳ نفر از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

مبتلایان به کرونا به ۳۰ هزار نفر در روز می‌رسد

در حال حاضر سویه غالب در کشور اومیکرون است که سرعت انتشار آن نسبت به دلتا بیشتر است. علی اکبر ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت نیز در گفت‌وگو با فارس گفته بود طی دو هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد.

با این حال هنوز هیچ محدودیتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نشده است. همچنین حضور دانش‌آموزان در مدارس همچنان الزامی است در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان هنوز واکسینه نشدند.

افزایش ابتلای کودکان به کرونا

محمد طباطبایی جبلی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت ابتلای کودکان به کرونا گفت: «در ۲ هفته اخیر ابتلای کودکان به کرونا افزایش پیدا کرده است و مسلما باز بودن مدارس و هر نوع تجمع دیگری شدت انتقال بیماری را در این قشر بیشتر افزایش می‌دهد.» (ایلنا)

از سوی دیگر احمد طباطبایی، دبیر بورد ریه اطفال کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا به ایسنا گفته ممکن است با موضوع کمبود تخت‌های ICU مواجه شویم که این کمبود در رابطه با بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

او همچنین گفت: «دستورالعمل‌های کشوری حاکی از بازگشایی مدارس است و تمایل خانواده‌ها به این است که در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند، اما مطابق دستورالعمل‌ها، زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است. از طرفی مدارس شرایط مناسبی برای رعایت پروتکل‌ها ندارند.»

حضور در مدارس الزامی است

البته واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از روز سه‌شنبه آغاز شد. دو نوع واکسن شامل سینوفارم و پاستوکووک به این گروه سنی تزریق می‌شود. اما آنچه که هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نشده اعمال محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر اومیکرون از سوی ستاد مقابله با کروناست.

این در حالی است که به گفته محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ۶ میلیون نفر واجد شرایط واکسیناسیون هنوز برای واکسینه مراجعه نکرده‌اند. همچنین به گفته او ۵٫۵ تا ۶ میلیون نفر هم تنها یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند و برای دز دوم تاخیر دارند. (وبدا)

با وجود اینکه متخصصان برای بازگشایی مدارس مدارس در چنین شرایطی بارها هشدار داده‌اند اما تاکنون تصمیم دولت بر این بوده که مدارس باید حضوری از سر گرفته شود. پیش‌تر وزیر کشور در این مورد گفته بود: «باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.»

«مدارس را تعطیل کنید»

تاکنون در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط فعلی می‌خوانید.

«مدارس را ببندید. منع تردد را فعال کنید. از رفتن به سفر جلوگیری شود.»

«نه فقط مدارس بلکه تمام تجمعات غیرحضوری شود. کلا سفرهای نوروزی ممنوع اعلام شود. نه اینکه جریمه کنند وگرنه کشور سیاه می‌شود.»

«لطفا مدارس را تعطیل کنید. اگر هم تعطیل نمی‌کنید از ترکیبب آموزش حضوری و مجازی استفاده کنید اینطوری بهتر است.»

«مدارس که اجباری نیست چرا اینقدر داد و بیداد راه انداختید. هر کسی دوست ندارد نرود. انگار که مدارس اجباری است، این‌همه داد و بیداد می کنید. ولی حق کسانی که دوست دارند به مدرسه بروند را نگیرید.»

«عقل سلیم می‌گوید مدارس باید باز باشد. هرکسی خواست حضوری برود.»

بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی، کاشان، فردوس، قم، ابرکوه، اردکان، خاتم، مهریز در وضعیت قرمز، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و ۳۹ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی و ۲۱۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا