سیاسی

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش کشته شد

نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام ارتش آمریکا از عملیات نیروهای ویژه این کشور علیه سرکرده گروه تروریستی داعش و هلاکت وی در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از رویترز، همزمان با اعلام آمادگی ترامپ برای ارائه یک «سخنرانی مهم» در صبح روز یکشنبه، یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه این کشور علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده فراری گروه تروریستی داعش دست به عملیات زده اند.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، از موفقیت آمیز بودن این عملیات اظهار بی اطلاعی کرد.

در همین راستا، نشریه نیوزویک نیز مدعی شد که طبق اطلاعات دریافتی خود از یک مقام ارتش آمریکا، البغدادی در این عملیات به هلاکت رسیده است.

گفته می شود که این عملیات در استان ادلب در شمال غربی سوریه و متعاقب دریافت اطلاعات موثق انجام شده است.

این مقام امنیتی آمریکا جزئیات این عملیات را افشا نکرد و سایر مقامات آمریکا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

وزارت دفاع آمریکا نیز تاکنون به درخواست رسانه ها از جمله رویترز برای اظهارنظر درباره این عملیات پاسخی نداده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم به نقل از یک منبع نظامی نوشت که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در این عملیات نقش داشته و اطلاعات محل اختفای البغدادی را در اختیار پنتاگون قرار داده است.

به دنبال انتشار اخبار انجام عملیات ویژه ارتش آمریکا در سوریه و کشته شدن البغدادی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «اتفاق بزرگی رخ داده است».

«هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید نیز اواخر روز شنبه اعلام کرد ترامپ روز یکشنبه ساعت نُه صبح به وقت نیویورک یک «سخنرانی مهم» ایراد می کند.

گیدلی از ارائه جزئیات بیشتری در خصوص موضوع این بیانیه خودداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا