سیاسی

اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس کمیسیون اروپا با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، گفت بروکسل تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های ایرانی پیشنهاد خواهد کرد.


به گزارش روند بازار، اورزولا فون درلاین با تکرار ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران در جنگ اوکراین از پیشنهاد این اتحادیه برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون اروپا که امروز چهارشنبه در پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: صد‌ها پهپاد ساخت ایران در میدان‌های نبرد اوکراین توسط روسیه استفاده می‌شود؛ بنابراین ما برای اولین بار پیشنهاد کرده‌ایم نهاد‌های ایرانی از جمله کسانی که با سپاه پاسداران مرتبط هستند تحریم شوند.

وی همچنین در توئیتی ادعا کرد: ما در حال تضعیف توانایی روسیه برای حفظ ماشین جنگی خود هستیم. بسته تحریمی دهم شامل ممنوعیت‌های تجاری و کنترل صادرات فناوری به ارزش ۱۱ میلیارد یورو می‌شود.

فون درلاین با بیان این ادعا که «روسیه از صد‌ها پهپاد ساخت ایران استفاده می‌کند» افزود: پیشنهاد می‌کنیم کنترل‌های صادرات خود را به نهاد‌های ایرانی گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون اروپا درحالی از تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل اتهامات پهپادی سخن گفت که وزیر امور خارجه فرانسه هم دیروز از احتمال وضع پنجمین بسته تحریمی علیه ایران در نشست آتی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا خبر داد.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا