کسب و کار

اثربخشی تبلیغات

اگر میخواهید تبلیغات و افزایش مشتری داشته باشید این مقاله را تا آخر مشاهده کنید.

اینترنت بسیاری از پیشرفت‌های تجاری را امکان‌پذیر کرده است، اما تخصیص رسانه‌ها و برنامه‌ریزی را به سمت خود سوق داده است. در رسانه‌های جمعی سنتی مانند تلویزیون، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک جایگاه تجاری خریداری کنند و انتظار مخاطبان زیادی را داشته باشند.

با این حال، بسیاری از افرادی که به آنها دسترسی پیدا می‌کنید علاقه‌ای به محصول یا خدمات تبلیغ‌شده ندارند، بنابراین درصد زیادی از کسانی که در معرض تبلیغات قرار می‌گیرند به پیام پاسخ نمی‌دهند. در تبلیغات دیجیتال، وب‌سایت‌های حاوی محتوای تخصصی (مثلاً هواپیماهای مدل) به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهند که محصولات خود را به مخاطبان وفادار و توجه نشان دهند. در فضای رسانه های اجتماعی، فیس بوک با بررسی فعالیت وب کاربران و شبکه های آنها، محتوای تبلیغاتی را به مخاطبان هدف ایده آل ارائه می دهد. تبلیغات جستجوی پولی، مشتریانی را به شرکت‌هایی می‌فرستد که قبلاً برای محصولاتشان «در بازار» هستند، همانطور که با استفاده از کلمه کلیدی آنها مشخص می‌شود.

در طول ۱۵ سال گذشته، تعداد کانال های تلویزیونی افزایش یافته است. اما تغییر مهم‌تر، رشد تصاعدی در وب‌سایت‌هایی است که خود را با تبلیغات پشتیبانی می‌کنند، به غیر از جذب سریع تبلیغات جستجوی پولی.

تبلیغ‌کنندگان نه تنها به دلیل توانایی آنها در هدف قرار دادن مشتریان، بلکه به دلیل هزینه کمتر در مقایسه با رسانه های سنتی، به سمت رسانه های دیجیتال جدید نقل مکان کرده اند. علاوه بر این، رسانه‌های دیجیتال به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا تبلیغات و کلیک‌های جستجو را به فروش پایین‌دستی متصل کنند، ویژگی Danaher و Dagger (2013) نشان می‌دهند که از رسانه‌های سنتی دوری می‌کند. ستورامان، تلیس و بریش (۲۰۱۱) قانع‌کننده‌ترین راه را برای شرکت‌ها برای نشان دادن اثربخشی تبلیغات، پیوند دادن تلاش به فروش نشان می‌دهند. به نوبه خود، محققان می توانند از دو روش برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات استفاده کنند: آزمایش های میدانی و مدل های اقتصادسنجی.

آزمایشات میدانی

هدف‌گیری و هدف‌گیری مجدد افزایش مشتریان که احتمال بیشتری برای پاسخگویی به پیشنهادات دارند، روشی که به طور فزاینده‌ای رایج است، باعث می‌شود تبلیغات مؤثرتر از آنچه هست به نظر برسد. لامبرشت و تاکر (۲۰۱۳) ، در مجله تحقیقات بازاریابی برنده جایزهمقاله، مقایسه پاسخ تبلیغاتی بین مشتریانی که در معرض تبلیغات بنری استاندارد قرار گرفته‌اند و تبلیغات بنری هدف‌گیری مجدد نشان داد که تبلیغات نمایش‌دهنده محصولاتی که قبلاً مشاهده شده‌اند، شش برابر موثرتر در ایجاد فروش هستند. با این حال، مصرف‌کنندگانی که تبلیغات هدف‌گیری مجدد دریافت می‌کنند، قبلاً تمایل به محصول را نشان داده‌اند. بنابراین، محققان به‌طور تصادفی مصرف‌کنندگان را به یک گروه درمانی که آگهی‌های بازهدف‌شده و خاص محصول را می‌دید و گروه کنترلی که آگهی‌های دسته‌بندی محصول عمومی را مشاهده می‌کردند، اختصاص دادند. آنها دریافتند که تبلیغات هدفمند کمتر از تبلیغات عمومی مؤثر است، زیرا مشتریان در مراحل مختلف قیف خرید هستند، و در حالی که تبلیغات هدفمند در نزدیکی خرید به خوبی کار می کنند، برای گروه بزرگتری از مشتریانی که جستجوی خود را آغاز می کنند مؤثر نیستند.

استفاده از آزمایش‌های میدانی برای تعیین اثربخشی تبلیغات متعاقباً شکوفا شد، با مطالعاتی که از «تبلیغات روح» در Google ( جانسون، لوئیس، و Nubbemeyer 2017 ) و فیس‌بوک ( گوردون و همکاران ۲۰۱۹) برای ایجاد گروه‌های کنترل تصادفی‌سازی شده استفاده کردند. به عنوان مثال، صحنی (۲۰۱۶) از یک آزمایش میدانی برای نشان دادن تبلیغات دیجیتال برای یک رستوران استفاده کرد که باعث افزایش فروش در رستوران‌های رقیب شد که غذاهای مشابه ارائه می‌دهند.

در هر مورد، این آزمایشات میدانی نشان داده است که تشخیص اثرات تبلیغات اغلب دشوار است. به عنوان مثال، مطالعه تبلیغات فیس بوک توسط گوردون و همکاران (۲۰۱۹) ۱۵ کمپین را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که تنها هشت کمپین افزایش آماری قابل توجهی در فروش ایجاد کردند.

مدل های اقتصاد سنجی

مطالعات جانسون، لوئیس، و Nubbemeyer و گوردون و همکارانش همچنین چالش های طراحی آزمایشی برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات دیجیتال را برجسته می کند. مشتریان انفرادی از اینترنت به روش های مختلف استفاده می کنند و ارائه دهندگان تبلیغات دیجیتال را از طریق فرآیندهای منحصر به فرد حراج آنلاین ارائه می دهند. بنابراین مدل‌های اقتصادسنجی یک رویکرد همه‌کاره برای سنجش اثربخشی تبلیغات ارائه می‌کنند. و در حالی که مطالعات آزمایش میدانی به بررسی یک رسانه در یک زمان محدود شده است، مدل های اقتصادسنجی به محققان اجازه می دهد تا اثربخشی را در چندین رسانه مقایسه کنند.

محققان می توانند از مدل های اقتصادسنجی برای بررسی داده های سری زمانی مانند تبلیغات هفتگی یا ماهانه و سوابق فروش استفاده کنند. Dinner، van Heerde و Neslin (2014) اثرات تبلیغات سنتی و دیجیتالی را بر فروش درون فروشگاهی و آنلاین برای یک خرده فروش لباس مجلل در طول ۱۰۳ هفته مطالعه کردند. این خرده‌فروش حدود ۸۵ درصد از فروش خود را در فروشگاه انجام داد و محققان سه رسانه را بررسی کردند: سنتی (یعنی کل هزینه‌ها برای روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها)، تبلیغات بنری آنلاین و جستجوی پولی. آنها دریافتند نمایش آنلاین و جستجوی پولی موثرتر از تبلیغات سنتی است. اگرچه شرکت‌ها ممکن است انتظار داشته باشند تبلیغات دیجیتال فقط بر فروش آنلاین تأثیر بگذارد، محققان دریافتند که بر فروش در فروشگاه‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

محققان همچنین می‌توانند از مدل‌های اقتصادسنجی برای بررسی داده‌های تک منبعی استفاده کنند که قرار گرفتن در معرض تبلیغات در سطح فردی را به فروش مرتبط می‌کند، استراتژی که توسط Danaher و Dagger در سال ۲۰۱۳ استفاده شد. آنها ۱۰ نوع رسانه مورد استفاده توسط یک خرده‌فروش بزرگ را بررسی کردند: تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، تبلیغات نمایشی آنلاین، جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی، کاتالوگ ها، پست مستقیم و ایمیل. محققان دریافتند که رسانه های سنتی و جستجوی پولی به طور موثر باعث فروش می شوند، در حالی که نمایش آنلاین و تبلیغات رسانه های اجتماعی این کار را نکردند.

تبلیغات چند رسانه ای، چند کانالی و چند برندی
Danaher و همکاران (۲۰۲۰) همچنین از داده‌های تک منبعی استفاده کردند اما آن را به چندین برند خرده‌فروش، دو کانال خرید و سه رسانه (ایمیل، کاتالوگ و جستجوی پولی) گسترش دادند. آن‌ها داده‌ها را از یک خرده‌فروش تخصصی در آمریکای شمالی جمع‌آوری کردند که عمدتاً پوشاک می‌فروشد، جایی که ۸۰ درصد فروش در فروشگاه‌ها انجام می‌شد. خرده فروش مادر دارای سه برند نسبتاً متمایز بود که به طور مستقل فعالیت می کردند. آنها داده‌های مشتریان را در یک پایگاه داده ترکیبی جمع‌آوری کردند و به آنها اطلاعاتی در مورد فروش هر خرده‌فروش-برند در یک دوره دو ساله دادند.

محققان دریافتند ایمیل‌ها و کاتالوگ‌های یک برند خرده‌فروش تأثیر منفی بر برندهای خرده‌فروش رقیب در این دسته داشتند. جستجوی پولی فقط بر برند-خرده‌فروش کانونی تأثیر گذاشت. با این حال، کاتالوگ‌های رقبا اغلب بر فروش کانونی خرده‌فروشی-برند تجاری در میان مشتریان همه کانال تأثیر مثبت می‌گذارند. محققان همچنین مشتریان را بر اساس برند خرده‌فروش و استفاده از کانال تقسیم‌بندی کردند و نشان دادند مشتریانی که از چندین برند خرده‌فروش خرید می‌کنند و هر دو کانال خرید پاسخگوترین گروه به تبلیغات چندرسانه‌ای بودند.

خلاصه

در محیط کسب و کار معاصر با کانال های رسانه ای رو به افزایش اما بودجه های تبلیغاتی ثابت، شرکت ها باید بتوانند اثربخشی تبلیغات را اندازه گیری کنند. بسیاری از کسب‌وکارها هزینه‌های تبلیغاتی خود را به سمت رسانه‌های دیجیتال سوق داده‌اند، اما مطالعات متعدد نشان می‌دهد که رسانه‌های سنتی همچنان موثر هستند.

چگونه مدیران بازاریابی تصمیم می گیرند که چه چیزی برای شرکت آنها بهترین است؟ شرکت‌های رسانه دیجیتال مانند گوگل و فیس‌بوک روش‌های آزمایش میدانی داخلی را برای بررسی اثربخشی تبلیغات ارائه می‌کنند. برای مطالعات چندرسانه‌ای، تحلیلگران می‌توانند مدل‌های اقتصادسنجی را در هر محیطی که داده‌های سری زمانی یا تک منبعی در دسترس هستند، اعمال کنند.

خرید تبلیغات و افزایش مشتری جدید

برای اینکه بتوانید بهترین تبلیغات را انجام بدهید حتما به سایت بالتازار پلاس مراجعه کنید و با استفاده از این وب سایت، تبلیغات کسب و کار خود را شروع کنید. برای ورود به سایت بالتازار پلاس فقط کافیه روی ( افزایش مشتری ) کلیک کنید. 

پیشنهاد میکنیم حتما به این سایت سر بزنید چون مهم و ضروری است.

وقت رو از دست ندید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا