اقتصادی

اجاره‌داری حرفه‌ای آخرین دلخوشی مستاجران

اجاره‌داری حرفه‌ای یک روش حرفه‌ای و اصولی برای کنترل بازار اجاره در بسیاری از کشورهای دنیاست. اتفافی که بنا به دلایل مختلف تا امروز در ایران محقق نشده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اجاره‌داری حرفه‌ای مهم‌ترین ابزار برای کنترل تورم در این بازار به‌تنش‌کشیده‌شده است. بازار اجاره در سال‌های گذشته با تلاطم‌های بسیاری مواجه شد. تا جایی که این بازار، مسکن را به سلطه خود درآورد و قیمت‌ها را دستخوش تغییر کرد.

اجاره‌داری حرفه‌ای را می‌توان راهکار مناسبی برای خانه‌دار شدن مستاجران دانست. این روش شاید تنها فرصت برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره باشد.

اجاره‌داری حرفه‌ای به روزرسانی می‌شود؟

اجاره‌داری حرفه‌ای برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مطرح شد، اما بنا به دلایل مختلف مانند تمایل نداشتن انبوه‌سازان در مشارکت در این طرح، عدم تامین زمین مناسب و دلایل دیگر به وادی فراموشی سپرده شد.

اجاره‌داری با این سبک، موجران تک درآمدی را با مشکل مواجه می‌کند و از طرفی احتمال رواج یک سبک خاص در بازار وجود دارد. مستاجران لوکس‌نشین و رواج اخذ اجاره با دلار و سکه می‌تواند یکی از معایب بازار اجاره‌داری حرفه‌ای است.

این سبک از اجاره باید در کشور تغییرات زیادی داشته باشد و از طرفی هم باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود. در غیر این صورت باز هم تنها در حد یک حرف باقی می‌ماند.

مستاجران با این طرح خانه‌دار می‌شوند؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که با اجاره‌داری حرفه‌ای می‌توان سطح عرضه مسکن را بالا برد. از این طریق پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از مستأجران در بلندمدت و با استفاده از این طرح صاحب خانه شوند.

تامین نیازهای مصرفی در سایه اجاره‌داری حرفه‌ای

اجاره‌داری حرفه‌ای بهترین روش برای تامین نیازهای متقاضیان مصرفی در بازار است؛ چراکه از این طریق تامین مسکن تنها برای افرادی که توانایی خرید دارند صورت می‌گیرد.

اقبال بلند اجاره‌داری حرفه‌ای در سال جاری

اجاره‌داری حرفه‌ای پس از گذشت نزدیک به ۱۵ سال در حالی دوباره از سوی مسئولان و برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که این بار اجاره با هیچ دستور و منطقی سر سازش ندارد و دستورالعمل‌های موقتی هم چاره درد این بازار نیست.

اجاره‌داری حرفه‌ای در تهران محقق می‌شود؟

چندی پیش خبری مبنی بر اجرای اجاره‌داری حرفه‌ای در تهران مطرح شد، اما از شواهد امر به نظر می‌رسد که این طرح تنها در حد حرف باقی بماند. باید در نظر داشت که ساخت مسکن استیجاری آن هم در پایتخت که با معضل جدی تامین زمین همراه است بیشتر جنبه تبلیغاتی و یا تزریق آرامش روانی به بازار اجاره دارد.

اجاره مسکناجاره‌بهابازار اجاره

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا