سیاسی

اجازه نمی‌دهیم تهدیدی از خاک افغانستان علیه ایران صورت گیرد!

معاون والی طالبان در هرات، همزمان با تحویل چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران، تاکید کرد که این گروه اجازه نخواهد داد تهدیدی از سوی داعش علیه ایران صورت گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مولوی شیراحمد عمار، معاون والی هرات گفت که طالبان به تمام قوانین بین‌المللی و روابط خوب با کشورها و همسایگان افغانستان پایبند است.

وی تاکید کرد که طالبان هیچ گاهی اجازه نخواهد داد که افراد، گروه‌های خارجی مانند داعش از خاک افغانستان علیه سایر کشورها به ویژه ایران استفاده کنند.

سعید خوستی، سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز روز گذشته اظهار داشت که داعش برای امنیت افغانستان تهدید جدی نیست و حضور قابل توجهی در این کشور ندارد.

وی تصریح کرد که داعش حضور فعالی در افغانستان ندارد و بیشتر مسئولیت حملاتی که دیگر افراد مسلح غیرمسئول از روی دشمنی شخصی انجام می‌دهد را نیز به عهده می‌گیرد.

منبع: تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا