اجتماعی

اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر

با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سرپوشیده از فردا ، ۱۵ تیر الزامی است.

به گزارش روند بازار به نقل از روزیاتو، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امکان اعمال دوباره محدودیت در شهر‌های با وضعیت قرمز اظهار کرد: استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

آقای حریرچی کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل شیوع موج جدید کرونا در کشور عنوان کرد و افزود: برای استفاده از ماسک و الزامی شدن آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند.

وی با اشاره به آموزش دوخت ماسک خانگی از طریق رسانه‌ها، افزود: مردم نیز می‌توانند از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک به ویژه در استان‌هایی که شرایط ابتلا به کرونا در آن‌ها قرمز است، می‌تواند نقش پیشگیرانه در کنترل شیوع این ویروس داشته باشد، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با روش‌های ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.

اجباری شدن ماسک

رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی نیز امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با  کرونا با اشاره به اجباری شدن ماسک اظهار کرد: مردم در ادارات برای دریافت خدمات باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد نباید به او خدمتی ارائه شود و این قانون باید ابلاغ شود. به علاوه اگر کارمندی هم در سر کار ماسک نزد باید برای او غیبت زد و او را بازگرداند.

از سویی دیگر، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به اهداف اپیدمیولوژیک تست‌های سرولوژی گفت: برای آگاهی از درصد ابتلای افراد یک منطقه به کرونا، از این تست استفاده می‌شود که در همین راستا در ایران نیز این تست به صورت رندوم انجام شده و متوجه شدیم که تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

امروز نیز اعلام شد تست کرونای چند بازیکن تیم استقلال مثبت شده است. دیروز جمعه، ۱۳ تیر برای چندمین بار از بازیکنان استقلال تست کرونا گرفته شد که بر اساس نتیجه ی اعلام شده، تست ۸ نفر از اعضای تیم (بازیکنان و کادر فنی) مثبت شده است. به همین دلیل تمرین امروز آبی‌ پوشان که قرار بود ساعت ۱۲ با حضور خبرنگاران برگزار شود، لغو شد. از وریا غفوری، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان و محسن کریمی از جمله بازیکنان استقلالی مبتلا به کرونا هستند و این در حالی است که آبی‌پوشان استقلال باید عصر امروز برای بازی با پارس جنوبی به جم سفر کند. این دیدار قرار است ساعت ۲۰٫۳۰ فردا برگزار شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا