اجتماعی

اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از سال جدید

سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۳، در صورت نهایی شدن موضوع در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش روند بازار، دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی ظهر امروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

محمد صادق غلامی سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما آیتمی به نام مستمری جمع در نظام صندوق‌های بازنشستگی داریم که خوشبختانه اخیرا  ایین نامه طی روزهای آینده در دولت نهایی می شود و این می تواند به پیشگیری از ناترازی صندوق‌ها در بحث انتقال سوابق بازنشستگی کمک‌کند.

وی درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت:  بدهی دولت به این سازمان متفاوت است به این دلیل که اخلاف نظری بین دولت و صندوقها وجود دارد. 

غلامی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بازنشستگی نیز گفت: در دنیا و کشورهای همسایه تعداد صندوق‌های بازنشستگی بسیار کم است، در ترکیه در مجموع ۳ صندوق مسیولیت ساماندهی نظام رفاهی بازنشستگان را دارند این در حالی اسا که در کشور ما ۱۸ صندوق با ناترازی‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند و البته ادغام این صندوق‌ها یک ضرورت اجنتاب ناپذیر است و باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی در کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۰۰ همت است و روی لیت عدد اجماعی وجود ندارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه درباره اخرین جزییات مصوبه افزایش سن بازنششتگی گفت: این مصوبه مجلس هم اکنون در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مجمع در حال بررسی است و زمان تصویب آن مشخص نیست. 

منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا