سیاسی

احتمال تداوم مذاکرات وین در روز جمعه

یک منبع آگاه عصر پنجشنبه، در هشتمین روز از مذاکرات وین گفت که ادامه و یا اتمام دور جاری گفت‌وگوها، به محتوای مذاکرات طرف‌ها بستگی دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وی بر همین اساس افزود که روند مذاکرات، امروز (پنجشنبه) و یا حتی فردا هم ممکن است ادامه داشته باشد.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه مطرح بود. اما به نظر می رسد که هیات‌ها همچنان به مرحله ضرورت تشکیل نشست کمیسیون مشترک برجام نرسیده‌اند.

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین به خبرنگاران گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته که جزئیات آن در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

وی گفت: مذاکرات محرمانه است و نمی‌توانم جزئیات را به ویژه در این مقطع بازگو کنم. ما گام به گام در حال حرکت به جلو هستیم و احتمالا (به زودی) در موقعیتی خواهیم بود که (جزئیات بیشتری را) اطلاع رسانی کنیم. اولیانوف با این حال عنوان کرد که هرگونه تحول درباره روند مذاکرات از سوی انریکه مورا هماهنگ کننده برجام اعلام خواهد شد.

دور تازه مذاکرات وین از پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده و گفت‌ وگوها اینک به مراحل حساسی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام به اراده طرف‌های مقابل بستگی دارد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دیشب (چهارشنبه) درباره آخرین وضعیت مذاکرات در توئیتی نوشت که گفتگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد. وی تصریح کرد: چند روز گذشته نشان داد که اگر همه جدی تعامل کنند، امکان پیشرفت وجود دارد.

منبع: ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا