اقتصادی

احتمال تغییرات شدید قیمت رمزارزها / بیت‌کوین و اتریوم در صدر نوسانات

با استناد به تحلیل‌های تکنیکالی، برخی از کارشناسان بازار رمزارز بر این باورند که بیت‌کوین و اتریوم در روزهای آینده شاهد نوسانات بیشتری خواهند بود.

به گزارش روند بازار، ممکن است در چند روز آینده، تغییرات قیمتی شدیدی در بازار رمزارزها مشاهده شود. از آنجا که بیت‌کوین روز چهارشنبه در محدوده کانال ۵۶هزار دلاری معامله شد، بازار رمزارزها افت بیشتری تجربه کرد. شاخص‌های فنی نشان می‌دهد که محدوده سطح حمایتی در کانال ۵۳هزار دلاری خواهد بود که می‌تواند خریداران را تا سطح مقاومتی ۶۰هزار دلاری فعال نگه دارد.

انتظار می‌رود حجم معاملات طی چند روز آینده به ویژه پنجشنبه که روز شکرگزاری در آمریکا است، کاهش یابد. با این حال، برخی تحلیلگران انتظار دارند با نزدیک شدن به پایان ماه نوامبر، نوسانات در بازار بیت‌کوین و اتریوم افزایش یابد.

افزایش نوسانات می‌تواند باعث تغییرات شدید قیمت در طول چند روز آینده شود که ممکن است خریداران را برای حفظ موقعیت خود در طولانی مدت منصرف کند.

پنکاج بالانی، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی دلتا اظهار کرد: “بیت‌کوین چندین بار در شکستن خط مقاومتی ۶۰هزار دلاری شکست خورده و عبور از این سطح دشوار خواهد بود.”

بالانی افزود: “ما باید منتظر فشار نزولی و نوسانات بیشتری روی همه دارایی‌های پرریسک از جمله بیت‌کوین باشیم، اما سطح ارزش بازار یک تریلیون دلاری باید پشتوانه خوبی برای بیت‌کوین در کوتاه مدت باقی بماند.”

برای نوسانات بالاتر آماده باشید

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که نوسانات بیت‌کوین و اتریوم افزایش یابد که به معنی تغییرات شدید قیمتی در چند روز آینده خواهد بود.

تو پرایم، مدیر دارایی‌های رمزارزی در اوایل هفته در یادداشتی نوشت: “بر خلاف بازارهای سنتی سهام، که در آن نوسان قیمتی به سمت پایین رخ می‌دهد، بیت‌کوین می‌تواند نوسان قیمت قابل توجهی را در هر دو جهت، به دلیل معاملات آتی نامحدود نشان دهد.”

وی افزود: “با توجه به اینکه نسبت‌های اهرمی بیت‌کوین هنوز تقریبا بالا است، کاهش بیشتر قیمت می‌تواند منجر به سرازیر شدن نقدینگی و آزمایش سریع میانگین متحرک ۱۰۰روزه بیت‌کوین (حدود ۵۳هزار دلار) شود.”

مشابه بیت‌کوین، نوسانات اتریوم نیز روند نزولی داشته، البته این نوسانات بیشتر بوده است. این موضوع احتمالا به دلیل علاقه بیشتر به سفته‌بازی برای اتریوم نسبت به بیت‌کوین است.

منبع: اقتصادآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا