اقتصادی

احتمال رشد دوباره بیت کوین چقدر است؟

اهمیت ورود نقدینگی در شرایط فعلی بازار رمزارزها به شدت زیاد است چون نقدینگی می‌تواند جهت بازار را عوض کند و روند نزولی را تغییر دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چند روزی بود که بیت‌کوین و اتریوم معاملاتی با ثباتی داشتند اما به نظر می‌رسد این ارزها دوباره با فشار فروش همراه شوند. اتریوم کاهش قیمت شدیدی داشته و در محدوده ۱۸۰۰ دلار و بیت‌کوین هم در محدوده ۳۳ هزار دلار معامله می‌شود. ترس در بازار به شدت زیاد است و این موضوع عرضه را افزایش می‌دهد.

در حالی که بازار روندی نزولی دارد نقدینگی در بازار افزایش داشته و هر اصلاح قیمتی روبه پایین باعث ورود پول بیشتر به رمزارزها می‌شود.

اهمیت ورود نقدینگی در شرایط حال حاضر بازار کریپتوکارنسی به شدت زیاد است. زیرا نقدینگی می‌تواند جهت بازار را عوض کند و روند نزولی را تغییر دهد.

به نظر می‌رسد اتریوم در حال جذب نقدینگی برای رسیدن به محدوده ۲۲۰۰ دلار است و بعد از پشت سر گذاشتن محدوده قیمتی ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار به سمت ۲۲۰۰ دلار حرکت می‌کند.

برای بیت‌کوین هم یک محدوده نقدینگی بین ۳۶ تا ۳۹ هزار دلار با حجم ۱/۳ هزار بیت‌کوین مشاهده می‌شود.

احتمال شروع رشد چقدر است؟

یک سیگنال مثبت دیگر برای بازار کریپتوکارنسی وجود دارد و آن این است که اختلاف قیمت میان معاملات روزانه و معاملات آتی در بیت‌کوین کاهش پیدا کرده است و این موضوع می‌تواند آزادی بیشتری در حرکات قیمتی به بیت‌کوین بدهد.

اگرچه حجم نقدینگی افزایش یافته است اما هنوز برای شروع روند نزولی به نقدینگی بیشتری نیاز است.

با وجود برخی سیگنال‌های صعودی برای بازار اگر قیمت بیت‌کوین محدوده ۲۸ هزار دلار را از دست بدهد روند نزولی تشدید می‌شود. بیت‌کوین از اول سال ۲۰۲۱ محدوده ۲۸ هزار دلار را حفظ کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا