اقتصادی

برنامه دولت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تا ۴ سال آینده

معاون وزیر نیرو گفت: احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در دوره چهار ساله از برنامه‌های دولت است که در این راستا اقداماتی را از سال گذشته برای طراحی و گرفتن مجوزهای لازم شروع کردیم.


به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، محمد کمالی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر کشور با اشاره به برنامه‌های دولت برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گفت: احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در دوره چهار ساله از برنامه‌های دولت است که در این راستا اقداماتی را از سال گذشته برای طراحی و گرفتن مجوزهای لازم شروع کردیم. این مراحل در حال حاضر طی شده است و به مرحله انتخاب سرمایه گذاران و عقد قرارداد رسیده‌ایم.

وی درباره جزئیات این برنامه دولت اظهار کرد: از ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر برنامه ریزی شده، ۴ هزار مگاوات آن انرژی خورشیدی است که مصوبه آن را اواخر سال گذشته از شورای اقتصاد اخذ کردیم و در این راستا ماه گذشته مرحله نخست مناقصه آن برگزار شد که برنده‌های حدود هزار و ۴۳۲ مگاوات اعلام شدند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه‌های مذکور از ۱۰ تا ۲۰۰ مگاوات هستند و قراردادهای آن‌ها در ۱۴ استان مختلف در حال انعقاد است، ابراز کرد: مناقصه مرحله دوم باقی مانده از ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی به زودی برگزار می‌شود و از سرمایه گذاران علاقه مند در این حوزه برای حضور در مناقصه دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه از احداث سه هزار مگاوات نیروگاه بادی به عنوان بخش دیگری از برنامه ریزی دولت در راستای انرژی‌های جدید خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد هستیم و به محض اخذ مجوز مناقصه آن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر درباره سه هزار مگاوات باقی مانده از برنامه دولت گفت: ۳ هزار مگاوات باقیمانده، با مدل احداث توسط صنایع بزرگ انجام خواهد شد که این کار به صورت خود تامین است؛ صنایع اقدام به احداث نیروگاه می‌کنند، برق آن را به شبکه می‌دهند و وزارت نیرو معادل انرژی که آن‌ها تحویل شبکه داده‌اند در مرحله کارخانه به آن‌ها تحویل می‌دهد.

کمالی اشاره کرد: با راه اندازی چهار هزار مگاوات انرژی جدید برای تولید در کارخانه‌ها، قطعا دیگر شاهد قطعی برق نخواهیم بود و کارخانه‌ها نیز می‌توانند از معادل انرژی نیروگاه تجدید پذیرشان استفاده کنند که تاکنون به اندازه چهار هزار مگاوات درخواست ارائه شده است که برای دو هزار مگاوات پروانه صادر شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا