بورس

احراز هویت ۱۷۲ هزار سهامدار در سامانه سجام

آمار منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۱۳۸ هزار و ۸۸ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز در این ماه به ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ مورد رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، در فرودین ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۳۱۹ هزار و ۴۹۱ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۳۵۳ هزار و ۳۰ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در دومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۸ هزار و ۸۵۵ مورد، خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۳۸ مورد، اصفهان با ۱۰ هزار و ۸۳۵ مورد، آذربایجان شرقی با ۷ هزار و ۴۰۵ مورد و خوزستان با ۷ هزار و ۲۱۹ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سوی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان «ایلام با ۶۵۸ مورد، کهکیلویه و بویراحمد با ۸۷۰ مورد، زنجان با یک هزار و ۲۵۲ مورد، سمنان با یک هزار و ۲۵۲ مورد و خراسان جنوبی با یک هزار و ۳۴۷ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا