سیاسی

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ آمریکا پیشنهاد جدید دارد؟

پایگاه خبری اکسیوس در خبری نوشت انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده آن در مذاکرات وین، حامل پیشنهاد جدیدی از سوی ایالات متحده به ایران نیست.

به گزارش روند بازار، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد آمریکایی نیز به پایگاه خبری اکسیوس گفت که دولت بایدن امیدوار است ایران از خواسته‌ خود برای خروج نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا دست بکشد و پیش‌نویس توافق حاصله در وین را امضا کند.

معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفر به تهران در توییتی گفته بود: دوباره به تهران می‌روم تا با علی باقری‌کنی و دیگر مقامات درباره مذاکرات وین و دیگر مسائل دیدار کنم. کار در زمینه حل کردن اختلافات باقی مانده در این مذاکرات ادامه دارد.

همچنین سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر مورا به تهران و جزئیات این سفر توضیحاتی داد.

او گفت:‌ مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران و احیای برجام بین طرف‌های مذاکره‌کننده تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه لازم بود با توجه به پیشنهاد آقای بورل و استقبال آقای امیرعبداللهیان دیداری حضوری انجام شود، افزود: مورا در این سفر با آقای باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین دیدار خواهند کرد.

دستور کار گفتگوها در تهران مشخص و روشن است و امیدواریم بتوانیم بعد از انجام این گفتگوها نتیجه را بهتر اعلام کنیم.

اظهارات جدید وزیر امور خارجه آمریکا چیست؟

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات جدیدی از مذاکرات وین موجود است یا نه، گفت: هیچ‌ اطلاعات جدیدی برای ارائه وجود ندارد.

هنوز در همان نقطه‌ای هستیم که آخرین بار راجع به آن صحبت کردیم. ارزیابی ما هنوز این است که اگر قادر باشیم به بازگشت دوجانبه به پایبندی دست بیابیم.

پرایس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا اظهارات او به معنای این است که هیچ اطلاعاتی از اولین روز سفر انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرت وین به تهران در اختیار ندارد، گفت: من اطمینان دارم که تیم ما با انریکه مورا و تیم او در تماس خواهد بود.

انریکه مورا پیام‌ها را انتقال می‌داده است. این نقشی است که مدتی‌ست بر عهده داشته.

من مطمئنم تیم ما فرصت صحبت کردن با او را درباره مدتی که در آن‌جا [ایران] گذرانده، خواهد داشت. همچنین مطمئنم نمی‌توانیم چیز زیادی از آن صحبت‌ها را به اشتراک بگذاریم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا