سیاسی

اخبار مهم از مذاکرات وین/ آمریکا شرایط ایران را پذیرفت!

اخباری مثبتی از مذاکرات وین به گوش می‌رسد تا حدی که مشاور تیم مذاکره کننده گفته است: آمریکا با شرایط ایران موافقت کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، نشست دو جانبه مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده گفت‌وگوها لحظاتی قبل آغاز شد.

آغاز نشست دو جانبه ایران با طرف‌های اروپایی

در ادامه دور هشتم مذاکرات ۱+۴، علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده گفت‌وگوها ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ اسفند ماه به وقت محلی در نشستی دوجانبه در هتل کوبورگ شهر وین در حال گفت‌وگو هستند.

خروج سپاه از فهرست تروریسم

از دیگر اخبار منتشر شده از روند مذاکرات وین به موضوع رفع تحریم‌ها مربوط می‌شود. آنطور که دیلی میل گزارش داده است، دولت بایدن در حال بررسی حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم است تا تهران را برای بازگشت به توافق هسته‌ای متقاعد کند.

جزییات این مسئله روز چهارشنبه و در یک نقطه زمانی حساس گفتگوها، روشن شد. این موضوع توسط یک دیپلمات ارشد غربی آشنا به مذاکرات تایید شد.

تا ساعاتی دیگر فهرست تعدادی از افراد که طبق گفته یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، خروج آنها از لیست تحریمی آمریکا قطعی شده است، منتشر می‌شود.

پذیرفت شرایط ایران توسط آمریکا

خوش چشم مشاور تیم مذاکره کننده در وین در این خصوص گفته است: سرانجام، پس از یک موج ناموفق عملیات روانی، نشانه هایی وجود دارد که بحران اوکراین، آمریکا را مجبور به عقب نشینی از رویکرد تشدیدکننده خود در گفتگوهای وین برای تن دادن به شرایط درخواستی ایران برای توافق کرده است.

به گفته او، در هر صورت، اکنون یک نقطه عطف برای این آخر هفته در افق به نظر می رسد.

نقل قولی از نماینده روسیه منتشر شده که براساس آن خوش‌بینی‌ها نسبت به وقوع توافق وجود دارد.

لورا روزن، خبرنگار المانیتور در این خصوص گفته است: اولیانف شب گذشته به من گفت این هفته بایستی بر امور شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند.

نقل قولی که این خبرنگار از نماینده روسیه در مذاکرات وین آورده این است که او ابزار امیدواری کرده و گفته است: «در غیابش همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ‎ایران پیدا کنند. این شدنی است».

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا