اقتصادی

اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی نان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از اختصاص سالانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای مدیریت عرضه و تقاضای آرد و نان خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: آرد ونان یکی از کالا‌های اساسی که حساسیت‌های بسیاری در خصوص وجود دارد و دولت برای اینکه بتواند نان را مدیریت کند حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در سال یارانه اختصاص می‌دهد.

غلامرضا ملکی افزود: یکی از نواقص موجود در این راستا، سبوس‌گیری از آرد است که این امر سبب شده آرد‌هایی که در سطح خبازی‌ها عرضه می‌کنیم، آرد‌های کم سبوس‌تر و روشن‌تر باشد و اخیرا مسئله نان کامل مطرح شد که با فعالیت یکی از مجموعه‌های تولیدی استان، سبوس گیری از آرد انجام نمی‌شود و برخی نانوایی‌ها برای تکمیل این زنجیره و فرهنگ سازی در این رابطه، از این نوع آرد‌ استفاده می‌کنند.

ملکی ادامه داد: اکنون ۵۶ نانوایی با آرد کامل و با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن نان کامل در ماه فعالیت دارند و تلاش می‌کنیم این امر گسترش یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا