اقتصادی

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان منابع بازارگردانی برای نماد فرابورس

مدیر مالی فرابورس از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان منابع بازارگردانی برای نماد فرابورس، خبر داد.

روند بازار بورس – به گزارش مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، نرگس احمدی از افزایش منابع بازارگردانی نماد معاملاتی «فرابورس» تا سقف ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: فرابورس ایران با توجه به مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس با هدف تعادل‌بخشی به بازار، ارتقای نقدشوندگی، تحدید دامنه نوسان و تنظیم عرضه و تقاضای بازار تصمیم گرفته است منابع بازارگردانی نماد فرابورس را تا سقف ۵۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

مدیر مالی فرابورس ایران انجام عملیات بازارگردانی در سهام مختلف را اقدامی ضروری از سوی ناشران بورسی و فرابورسی به منظور ایجاد تعادل و عمق بخشیدن به بازار عنوان کرد و گفت: عملیات بازارگردانی باید با سرمایه و توان تخصصی و تحلیل‌گری کافی از سوی بازارگردان صورت گیرد تا موجب کاهش محدودیت‌های موجود در معاملات سهام از جمله تشکیل صف‌های خرید و فروش طولانی شود.

وی همچنین اعلام کرد: فرابورس ایران به عنوان ناشری که سهام آن در بازار معامله می‌شود، دستیابی به تعادل در بازار را از طریق عملیات بازارگردانی مهم دانسته است و هم‌اکنون با افزایش منابع بازارگردانی در تلاش است تا نقدشوندگی نماد معاملاتی فرابورس بیش از پیش حفظ شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا