اجتماعی

پیش‌بینی اختلال در عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در شش استان و اختلال در عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی طی امروز (۱۴ آبان‌ماه) هشدار داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: امروز (۱۴ آبان‌ماه) وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

در این وضعیت آب و هوایی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

خبرنگار: عاطفه کربلایی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا