اقتصادی

اردیبهشت تمام شود، واردات خودرو در اختیار دولت است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو اردیبهشت تمام می‌شود و با انقضای آن شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود.

به گزارش روند بازار، حجت‌الله فیروزی گفت: با اتمام این مصوبه دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

گفتنی است اکنون هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو در کشور وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از واردات خودرو به دلیل مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ و در راستای مدیریت بازار است.

نماینده مجلس همچنین گفت: هدف مجلس یازدهم از تصویب واردات مدیریت شده خودرو به ازای صادرات، کاهش بار روانی ممنوعیت واردات خودرو و در نتیجه جلوگیری از سوداگری در این بازار بود البته تامین بخشی از نیاز کشور نیز یکی دیگر از اهداف وکلای مردم در خانه ملت بود، اما سطح کلاس خودرو‌های وارداتی باید به گونه‌ای باشد که مردم عادی نیز توانایی خرید این خودرو‌ها را داشته باشند.

همچنین طبق وعده وزیر صمت، قرار است ممنوعیت واردات خودرو پس از ۴ سال در ماه آینده لغو شود.

به گفته منوچهر منطقی معاون حمل‌ونقل این وزارتخانه، قواعد لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است اما ازسرگیری ورود خودرو به کشور به اجازه نهادهای بالادستی نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا