اجتماعی

ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟

سامانه رتبه‌بندی معلمان از روز چهارشنبه، ۲۶ مردادماه به صورت رسمی آغازبه کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمانبندی و آخرین رقم کدملی تا نهم شهریورماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام می کنند؛ امتیازات لازم برای احراز هرکدام از رتبه‌های پنج گانه نیز به تفکیک اعلام شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، با آغاز به کار سامانه رتبه‌بندی معلمان از هفته گذشته، فرآیند رتبه بندی معلمان سرعت بیشتری به خود گرفته و آنطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود، این فرایند برای هر معلم نباید بیش از یک و نیم ماه به طول بینجامد.

البته یوسف نوری وعده داده است که با توجه به تاخیزهای پیش آمده، قرار است مبلغی نیز به صورت علی الحساب بابت معوقات رتبه بندی معلمان واریز شود. از آنجا که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تعیین شده، معوقات رتبه بندی برای معلمان یک ساله شده است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش بر این است که بخشی از مطالبات فرهنگیان درخصوص موضوع رتبه بندی شهریور ماه به صورت علی الحساب در اختیار فرهنگیان قرار داده شود تا از ماه‌های آینده و با صدور احکام بتوان نسبت به اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی اقدام کرد.

در شیوه نامه رتبه بندی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مزبور و پس از اصلاحیه ابلاغی ۱۵ مرداد ماه جاری هیئت وزیران، منتشر شده است، امتیازاتی که معلمان کسب می کنند در چهار گروه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه تقسیم بندی شده که به این شرح است:

ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟
ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟
ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟
ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟

در جدول ذیل نیز حداقل امتیازات ضروری برای احراز رتبه‌ها بر اساس هریک از شایستگی‌ها قید شده است که ۴۶۰ کمترین و۹۰۰ بیشترین امتیاز است:

ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟

نحوه ثبت نام چگونه است؟

سجاد سیاح، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در تشریح چگونگی ثبت نام در سامانه گفته است: همکاران می‌توانند با نام کاربری و رمز عبوری که در سامانه پروفایل داشتند وارد سامانه شوند. اگر کلمه عبور را فراموش کرده باشند، دو قابلیت برای بازیابی رمز عبور پیش، بینی شده است. فرم‌ها و موارد دیگر در سامانه طرح ریزی شده و سعی کردیم محیط کاربری ساده‌ای داشته باشد. به زودی فیلم آموزشی راهنما نیز بارگذاری و منتشر می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که به منظور حفظ عدالت در ورود اطلاعات و جلوگیری از افزایش بیش از حد بار سامانه، اینگونه برنامه ریزی کرده‌ایم که هر رقم کدملی از سمت راست (اولین رقم سمت راست کد ملی) ۲.۵ روز کاری برای ثبت نام فرصت داشته باشد و امروز از صفر شروع می‌شود تا به کد ۹ برسیم. جدول زمانبندی مشخص شده‌ است. با این حال پس از اتمام این زمان نیز فرصت دوباره ای به همه همکاران که موفق به ثبت نام نشده‌اند داده می‌شود و جای استرس و نگرانی نیست.

بنابراین فرهنگیان با توجه به زمان‌بندی بر اساس رقم اول شماره ملی از سمت راست جدول ذیل در سامانه به آدرس؛ https://rtb.medu.ir/ ، ضمن خوداظهاری، در حال بارگذاری مدارک هستند:

ادامه ثبت مدارک در سامانه رتبه‌بندی/ هر شایستگی معلمی چند امتیاز دارد؟

فرهنگیان هنگام ورود به سامانه رتبه‌بندی معلمان سه دسته فعالیت عمده را باید انجام دهند:

١- تکمیل فرم‌های خود اظهاری در شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای: نتایج این بخش در دسترس ارزیابان حرفه‌ای قرارخواهد گرفت و تکمیل آن اجباری است. پیشنهاد می شود در قسمت «شرح»، شواهد ومصادیق رفتاری خود را در سوالات مطرح شده به صورت مختصر ذکر کنید.

٢- بارگذاری مدارک و مستندات: صرفا در صورت تمایل به دریافت امتیاز از این بخش باید انجام بگیرد و اختیاری است. ضمنا مدارکی بارگذاری شود که اصل آن قابل استناد در زمان ارزیابی باشد.

٣-تائید نهایی: پس از تکمیل تمامی فرم‌های اظهارنامه و بارگذاری مدارک و مستندات باید در بخش تائید نهایی خلاصه وضعیت خود را رؤیت کرده و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات ثبت‌شده آن را تائید نهایی کنید. در صورت تائید نهایی، امکان تغییر در اطلاعات وجود ندارد، اما در تمامی مراحل قبل از تائید، قابلیت اصلاح و تغییر امکان‌پذیر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا