ارزش روز پرتفو سهام عدالت چقدر است؟

ارزش روز پرتفو سهام عدالت از جمله پرسش هایی که ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از هموطنان که دارنده پرتفو سهام عدالت هستند مطرح می کنند.

روند بازار بورس – برخی از دارندگان پرتفو سهام عدالت، صرفا کد بورس داشته و آشنایی با بازار سرمایه و خرید و فروش آن ندارند و صرفا تا پایان سال ۹۹، تماشاچی روند بورس هستند یا اصلا از اوضاع پرتفو سهام عدالت خود اطلاع ندارند و بررسی وضعیت را به عهده نزدیکان و اقوام گذاشته اند.
همان طور که قبلا در سلسله گفتارهای بورسی روزیاتو گفتیم، پرتفو سهام عدالت، کلکسیونی از سهام بورسی و غیر بورسی است.

۳۶ سهم از پرتفو سهام عدالت را شرکت های بورسی بازار سرمایه کشور تشکیل می دهد که شما می توانید قیمت خرید و فروش روزانه آن را در سامانه tsetmc.com‌ مشاهده کنید.

اگر سهام پرتفو بورسی سهام عدالت، حق تقدم هم داشته باشد، حق تقدم هم به پرتفو اضافه می شود. ارزش پرتفو سهام عدالت در اواخر تیر ۹۹ به ۲۰ میلیون تومان رسید که پس از اصلاح شاخص کل بورس روی مقاومت ۲ میلیون واحد و پولبک به حوالی ۱.۵ میلیون واحد، ارزش پرتفو سهام عدالت که ۲۹ مرداد ۹۹، ۱۶ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان بود، در ۱۲ شهریور ۹۹ به ۱۵ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان رسید که شاهد کاهش چند درصدی هستیم.

اگر سهامدار سهام عدالت هستید، تا پایان سال به سهامداری خود ادامه دهید. اگر دارنده دارا یکم یا دارا دوم (صندوق پالایشی ETF) هم هستید، همچنان سهامداری کنید. شاخص کل بورس، طبق فاند صعودی است و فعلا در گام اول تا فتح سقف کانال سوم (۸ میلیون واحد) صعودی خواهد بود.

ارزش روز پرتفو سهام عدالت با توجه به منحنی شاخص کل که در بالا مشاهده میکنید، تاشهریور ۱۴۰۰ شمسی، حداقل ۲ برابر مقداری است که شهریور ۹۹ دید.

ارزش روز پرتفو سهام عدالت تا ۱۲ شهریور ۹۹

سهامداری با پرتفو سهام عدالت حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ شمسی توصیه می شود. چرا که ارزش پرتفو سهام عدالت که ۱۲ شهریور ۹۹ به حدود ۱۶ میلیون تومان رسید، با افزایش نرخ ارز و هم چنین افزایش تورم و به موازات آن، قیمت سهم، به مراتب تا ۱۲ ماه آینده بیش از ۱۶ میلیون تومان شهریور ۹۹ خواهد بود. برای محاسبه ارزش روز پرتفو سهام عدالت خود می توانید از طریق دسترسی به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود اقدام کنید.

انتظار افزایش قیمت برای کلیه سهام گروه خودرویی، پالایشی و پتروشیمی پرتفو سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ شمسی داریم که باعث افزایش روز پرتفو سهام عدالت خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل