اقتصادی

ارزش سهام عدالت در آخرین هفته بهمن ۹۹

روند بازار بورس – ارزش روز سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته سوم بهمن ماه ۹۹ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

پرتقو مشمولان سهام عدالت شامل ۳۶ سهم در بازار سرمایه است. قیمت این سهام در طول روز بر اساس معاملاتی که سهامداران انجام می شود تعیین می شود.

ارزش سبد سهام عدالت در اوسط مرداد ماه ۹۹ به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسید که پس از ریزش دستوری بورس از مرداد تا بهمن که سبب افت ۵۰ درصدی شاخص کل و افت ۵۰ تا ۷۰ درصدی بسیاری از سهام شد، با کاهش ارزش روبرو شد.

اکنون در روزهای پایانی بهمن ۹۹، ارزش سبد سهام عدالت کمتر از ۱۱ میلیون تومان است. از ۲۵ بهمن ۹۹ به صورت موقتی، ‌دامنه نوسان سهام در بازار بورس و فرابورس از مثبت ۵ تا منفی ۵ به مثبت ۶ تا منفی ۲ تغییر می کند. در بازار پایه فرابورس نیز دامنه نوسان از ۲۵ بهمن از منفی ۲ تا مثبت ۳ خواهد بود.

این فرصت خوبی است برای افزایش قیمت سهام مشمول سهام عدالت و رشد ارزش پرتفو سهام عدالت. سهام عدالت اکنون در اختیار بیش از ۴۰ میلیون تن از هموطنان است و وراث نیز می توانند نسبت به انتقال سهام متوفیان طبق فرآیندی که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اقدام کنند.

جدول کاملی از ارزش روز پرتفو سهام عدالت تا ۲۱ بهمن ۹۹ را در عکس زیر مشاهده می کنید.

همان طور که مشاهده میکنید، یکی از بیشترین تعداد سهم در پرتفو مشمولان سهام عدالت متعلق به سهم بانک تجارت (با نماد وتجارت) است. هر مشمول، ۱۷۸۸ سهم وتجارت دارد که قیمت روز آن در ۲۱ بهمن ۹۹ به ۵۱۶هزار تومان رسید. سهم شتران که متعلق به پالایش نفت تهران است، یکی از با ارزش ترین سهام در پرتفو مشمولان سهام عدالت است.

هر مشمول سهام  عدالت، ۱۰۴۵ سهم شتران دارد. با افزایش قیمت نفت در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت هر سهم شتران خواهیم بود و برای همیشه با زیر ۱۰۰۰ تومان خداحافظی می کند.

ارزش روز پرتفو سهام عدالت تا ۲۱ بهمن ۹۹

جدول قیمت ۳۶ سهم پرتفو سهام عدالت

ارزش ۶۰ درصد سبد سهام عدالت به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار و ارزش ۳۰ درصد سبد سهام عدالت به ۳ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان رسیده است.

روند صعودی بازار سرمایه که با آمدن رئیس جدید سازمان بورس و تغییر دامنه نوسان و امیدها به بازگشت روند صعودی بورس با افزایش قیمت دلار که در پی عدم قطعیت در بازگشت سریع بایدن به برجام، در حال رخ دادن است، بستر را برای صعودی کردن قیمت سهام در آخرین ماه سال کرونایی فراهم می کند.

وزارت اقتصاد در بهمن ۹۹ گفته که ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است. ۱۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، روش مستقیم فروش و ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند. اگر روش غیر مستقیم در فروش سهام عدالت انتخاب کردید، بایستی در سامانه سجام ثبت نام کنید.

تابلو سهم شتران در روز ۳شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ که یکی از ارزشمندترین سهام در پرتفو سهام عدالت

تابلو سهم شتران در روز ۳شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ که یکی از ارزشمندترین سهام در پرتفو سهام عدالت استاولین سود سهام شرکت‌های استانی عدالت تا ۲۲ بهمن و یا حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ به حساب دارندگان سهام عدالت که کد شبا معرفی کرده اند، واریز می‌شود. نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها در سراسر کشور نیست. درصورتی که سهامدار سهام عدالت هستید، همچنان در سهامداری، صبور باشید. 

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا