بورس

کاهش ۴ درصدی ارزش سهام عدالت در هفته چهارم آذرماه

سهام عدالت در هفته چهارم آذرماه با افت ۴.۰۶ درصدی مواجه شده و این مساله در حالی رخ داده که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۴.۸ درصدی در این هفته مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری روندبازار، سهام عدالت در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه بوده است. این سهام در هفته چهارم آذرماه نیز با افت ۴.۰۶ درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۴.۸ درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم آذرماه به ترتیب با افت ۳۰۴ هزار تومانی، ۳۶۶ هزار تومانی، ۳۹۶ هزار تومانی و ۷۴۴ هزار تومانی مواجه شده‌اند.

این مساله در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده ترین سهم های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان، ۸ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان.

سال گذشته دولت وقت تصمیم به آزادسازی سهام عدالت کرد که این مساله به دلیل مشکلات موجود در طرح، تنها منجر به کاهش ارزش این سبد دارایی شد. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۴ درصدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۳۸۱ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۸۲ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۹۰۲ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۴۹۲ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع: فارس 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا