بورس

ارزش سهام عدالت نصف شاخص کل بورس افزایش یافت

اگر چه در این هفته شاخص کل بورس بیش از چهار درصد رشد کرد اما افزایش ارزش سبد سهام عدالت نصف رشد شاخص کل بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام هفته گذشته را با رشدی ۴٫۱ درصدی به پایان رساند و شاخص کل بورس هم وارد کانال یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحدی شد. در این هفته اتفاقات مهمی در بازار رخ داد که تاثیرگذارترین آنها شاید بازگشایی دو نماد شستا و فارس و همچنین افزایش نرخ خودرو بود.

با توجه به عملکرد خوب بورس در هفته گذشته، ارزش سهام عدالت هم در این هفته دستخوش تغییراتی شد. بر اساس محاسبات انجام شده، ارزش سهام عدال ۵۳۲ هزار تومانی در پایان هفته با رسیدن به ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، نسبت به هفته گذشته حدود ۳۰۰ هزارتومان بیشتر شد. این در حالی بود که از نظر درصد رشد، افزایش ارزش سبد سهام عدالت تنها دو درصد بود.

با این حساب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سهام عدالت به حدود ۸ میلیون تومان رسید. ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی هم در پایان هفته سوم آبان‌ ماه به ۲۴٫۵ میلیون تومان رسیده که ۶۰ درصد آن معادل ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

این رشد در حالی به ثبت رسیده که چندی پیش رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس گفته بود: اگر نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود؛ ظرف دو هفته می‌توان طرح سهام عدالت را در صحن مجلس به تصویب رساند و بعد از آن تأیید شورای نگهبان گرفته شود و به راحتی می‌توان ظرف یکی دو ماه آینده این طرح را نهایی کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا