بورس

ارزیابی یک کارشناس از سبزپوشی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیم آقای رئیس جمهور و صحبت های آقای خاندوزی توانست اعتماد بازار را جلب کند و نگرانی ها را بر طرف کند.

نگارعلی_ شاخص کل بورس در هفته های اخیر نوسانات منفی شدیدی را پشت سر گذاشت و از شاخص کل یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی در شهریور ماه به شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی تنزل کرد؛ امروز اما روند بازار سرمایه تغییر کرد و شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۴۱ هزار واحدی و یا دو درصدی به عدد یکمیلیون و  ۳۵۹ هزار و ۱۲ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز ۹ هزار و ۵۵۸ واحد رشد کرد و به عدد ۳۵۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرآنلاین و در پاسخ به این پرسش که چه عواملی روند بازار سرمایه را سبز کردند؛ گفت: تصمیم آقای رئیس جمهور و صحبت های آقای خاندوزی توانست اعتماد بازار را جلب کند و نگرانی ها را بر طرف کند و از طرف دیگر بازارهای موازی نیز براساس مصوبه دولت که نرخ بهره را به زیر ۲۰ درصد محدود کرد قدری مهار شد و بازار رمز ارزها نیز که عده ای را به خود جذب کرده بود دچار ریزش شدیدی شده است و عملا بازار سرمایه فرصت پیدا کرد تا قدری نقدینگی به خود جلب کند و مثبت شود.

بورس بدترین بازار هفته گذشته

وی در ادامه گفت: مهمترین مسئله ای که وجود داشت این بود که براساس بندهای ده‌گانه مالیات شرکت های تولیدی ۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و این امر در واقع کمک بسیار خوبی به سهامداران شرکت های تولیدی است و محدود کردن نرخ بهره بین بانکی به زیر ۲۰ درصد نیز کمک خواهد کرد که بازار پولی کمی مهار شود و همچنین محدود کردن انتشار اوراق به میزان نصف ورودی بازار سرمایه نیز خبر خوبی بود که تاثیر مثبتی در سطح نقدینگی بازار سرمایه گذاشتند.

دارابی در ادامه گفت: بازار رمز ارزها نیز از زمانی که بیت کوین از مرز ۷۰ هزار واحدی بازگشت روند نزولی را در پیش گرفته است و به زیر ۵۰ هزار دلار آمده است و برای اکثر افرادی که در آن بازار بودند جذابیت کافی را ندارد و ما شاهد خروج نقدینگی از ان بازار بودیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بازار سرمایه شاهد بازگشت از کف بازار است و نمی توان نام آن را رشد گذاشت و برای پیش بینی روند بازار اندکی زود است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا