اقتصادی

ارز دیجیتال اتریوم بهتر است یا پی پال؟

شبکه اتریوم از زمان راه‌اندازی به دلیل عملکردهای امن و برتر و پتانسیل رشد قابل درک، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و پول عمومی شبکه اتریوم از نظر ارزش بازار دومین ارز بزرگ است.

به گزارش روند بازار، شبکه اتریوم از زمان راه‌اندازی به دلیل عملکردهای امن و برتر و پتانسیل رشد قابل درک مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و ارز شبکه اتریوم از نظر ارزش بازار دومین ارز بزرگ است.

لارک دیویس، تحلیلگر بازارهای مالی جنبه‌هایی با تاکید بر کمبود شدید دارایی در بازار رمزارزها گفت: ارزش کمپانی پی‌پال حدود ۳۲۰ میلیارد دلار و حدود ۱۰۰ میلیارد بیشتر از اتریوم است. پرداخت‌ها و قابلیت اتریوم حتی بهتر از پی‌پال است.

تسویه معاملات

شاید این مقایسه کمی ناعادلانه باشد. فقط در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ شبکه اتریوم ۱/۵ تریلیون دلار تسویه کرد در حالی که پی‌پال در کل سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۳۶ میلیارد دلار تسویه کرده است. با این حساب اتریوم در یک ماه به اندازه کل ارزش کمپانی پی‌پال معامله انجام می‌هد.

حتی وقتی یک بلاکچین با حجم تسویه حساب روزانه را با اتریوم مقایسه می‌کنیم هم حجم تسویه حساب اتریوم بسیار بیشتر است.

کاربران

وقتی صحبت از تعداد کابران پلتفرم می‌شود، پی‌پال حرف اول را می‌زند. پی‌پال حدود ۳۹۲ میلیون کاربر دارد. در حالی که تعداد کل ادرس‌های منحصر به فرد اتریوم ۱۶۰ میلیون کاربر بود. اکثر کاربران چندین حساب دارند و بنابراین تعداد واقعی کابران یک سوم این اعداد است.

اما تعداد کاربران اتریوم به سرعت در حال ر

شد است و از طرفی هم پی‌پال این تعداد کاربر را از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۸ جذب کرده است اما اتریوم شبکه‌ای ۶ ساله است.

هزینه معامله

پی‌پال برای کابران خو هزینه‌های مختلفی در نظر گرفته است که می‌تواند ۲/۹ درصد از ارزش معامله باشد. هزینه تراکنش اتریوم هم جدود ۰/۰۰۰۶۹ دلار است.

اتریوم یه آپدیت جدید هم در راه دارد که می‌تواند باعث شود کاربران بیشتر شوند و هزینه تراکنش این ارز هم کم می‌شود.

اتریوم فراتر از این است که فقط یک ابزار ساده برای پرداخت باشد. شبکه اتریوم یک اکوسیستم کامل از محصولات مالی است.

پذیرش اتریوم در موسسات مالی بزرگ توانایی این ارز را نشان می‌دهد. بانک سرمایه‌گذاری اروپا با استفاده از اتریوم در ماه آوریل ۱۲۱ میلیون دلار یادداشت دیجیتالی صادر کرد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا