اقتصادی

ارز دیجیتال dYdX چیست؟

توکن dYdX در اولین روز معاملات خود در محدوده ۱۴ دلاری معامله می‌شوند. این ارز دیجیتال در جایگاه ۱۲۱ مارکت کپ قرار گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چندین سال است که ایردراپز یکی از محبوب‌ترین اکوسیستم‌های رمزارز به حساب می‌آید چرا که پروژه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که توزیع توکن را افزایش می‌دهد. آخرین پروژه این پلتفرم، جامعه حامیانش را شگفت‌زده کرد. توکن تازه ایجاد شده dYdX یک صرافی مشتقه غیرمتمرکز غیرحضوری است که تحت نسخه لایه دو شبکه اتریوم فعالیت می‌کند.

آمار کوین‌گیکو نشان می‌دهد که در روز اول معاملات برخط در بازارها، dYdX در قیمت ۱۴ دلاری معامله می‌شود. این توکن در بخشی از روز ۱۰ دلار هم رسیده بود.

تعداد توکن‌هایی که هر کاربر دریافت می‌کند از طریق فعالیت معاملاتی قبلی او روی این پلتفرم تعیین می‌شود. هر کاربری که حداقل یک دلار در این صرافی معامله کرده باشد حداقل ۳۱۰ توکن دریافت می‌کند و بیشترین میزان دریافت توکن هم برای کاربرانی است که بیش از یک میلیون دلار معامله کرده باشند که جایزه آنها ۹۵۲۹ توکن است.

انتقال به راهکارهای لایه دو

انتشار توکن‌های dYdX گام بزرگی در جهت رسیدن به مسیر رسیدن به پلتفرمهای کاملا غیرمتمرکز به حساب می‌آید. البته این پروژه تنها بخشی از انتقال بزرگ پروژه‌های متعدد به راهکارهای لایه دو به حساب می‌آید. حرکتی در راستای فعالیت در محیطی با هزینه پایین‌تر.

بسیاری از پروژه‌های بلاک‌چین در حال مهاجرت به راهکارهای لایه دو زنجیره متقاطع هستند. dYdX همانند پلی‌گان یکی از اولین صرافی‌های غیرمتمرکز است که اعلام کرده به زودی استارک‌ویر را راه‌اندازی می‌کند. یک راهکار لایه دو که در همکاری با استاراکس توسعه یافته است.

بر اساس آمار بدست آمده از صرافی کوین‌گیکو، ارزش بازار dYdX در اولین روز به ۷۴۵ میلیارد دلار رسیده که این توکن را در جایگاه ۱۲۱ از نظر ارزش بازار قرار داده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا