اقتصادی

از سال ۱۴۰۲ کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فردا ۷ ماده از طرح ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود و از سال ۱۴۰۲ کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد.

روند بازار – منصور غلامی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است یا خیر؟ اظهار کرد: طرح ساماندهی سنجش و پذیرش کنکور چندین ماده دارد که ۵ ماده از آن در جلسه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بر اساس مواد مصوب در جلسه قبلی شورا از سال ۱۴۰۲ کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد، گفت: فردا قرار است باقیمانده طرح ساماندهی کنکور که فکر می‌کنم ۷ ماده از آن باقی مانده باشد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بخش‌های اصلی و مهم طرح تصویب شده است، خاطرنشان کرد: مواد باقیمانده، موارد تکمیلی از طرح است که با تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی از ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

دکتر منصور غلامی- وزیر علوم

در جلسه گذشته شورا یکی از مصوبه‌ها این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد باشد.

مصوبه دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی باشد.

مصوبه سوم این بود که آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش آموزان برداشته شود.

بر اساس مصوبه چهارم مقرر شد نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار داشته باشد و دانش آموزان بتوانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

مصوبه پنجم نیز درباره پذیرش بود که بر اساس آن دانشگاه‌های کشور می‌توانند یک حد نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش می‌کنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایین‌تر باشد این اختیار به دانشگاه‌ها داده می‌شود که داوطلب را پذیرش نکنند.

خبرنگار: مهتاب چابوک

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا