اجتماعی

از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا چند نفر می‌میرند؟

روند بازار به نقل از فارس نوشت:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ و میر بر اثر کرونا ۳ درصد است و از هر ۱۰۰ نفر مبتلا یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری کرونا یک بیماری نوپدید است که هنوز روش درمان آن مشخص نیست، اظهار داشت: در این شرایط علم پزشکی حکم می‌کند که شدیدترین اقدامات احتیاطی را برای عدم ورود این بیماری به کشور انجام دهیم.

وی افزود: این اقدامات احتیاطی از قبیل جداسازی افراد مشکوک از افراد سالم، شناسایی افراد مشکوک و رعایت نکات بهداشتی است و معمولاً توصیه می‌شود افراد سالم از افراد مشکوک جدا شوند.

عابدی تصریح کرد: پیش‌بینی شده افرادی که علایمی نظیر تب را داشته باشند مشکوک ابتلا به این بیماری هستند و این بیماری نیز از طریق تنفس و تماس انتقال پیدا می‌کند لذا توصیه می‌شود افراد مشکوک علاوه بر استفاده از ماسک، دست‌های خود را مرتب بشویند همچنین افراد سالم از تماس با این افراد خودداری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است مسافرانی که از کشور چین به کشور ما مراجعه می‌کنند از یک سالن مجهز به سیستم‌های کنترلی عبور کنند تا در صورت ابتلا به این بیماری شناسایی شوند همچنین از آنجایی که دوره کمون این بیماری ۵ الی ۱۴ روز است تأکید داریم که مسافرانی که از کشور چین با علایم کرونا به کشور مراجعه می‌کنند ۱۴ روز در قرنطینه باشند.

وی در پایان با بیان اینکه علایم این بیماری مشابه با بیماری آنفولانزا است،‌گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ و میر بر اثر کرونا ۳ درصد است و از هر ۱۰۰ نفر مبتلا یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا