کسب و کار

استاندارد رمزگذاری جدیدی برای تجهیزات اینترنت اشیا تدوین می‌شود

سازمان استانداردهای فنی ایالات متحده (NIST) الگوریتم‌های رمزنگاری جدیدی برای محافظت از داده‌های گذرا بین تجهیزات رایانش لبه (Edge) و سنسورها معرفی کرد.

سازمان استانداردهای فنی وزارت بازرگانی ایالات متحده (NIST) الگوریتم‌های رمزنگاری جدیدی برای محافظت از دستگاه‌های کوچک و اطلاعات ارسال شده و دریافت شده از دستگاه‌های IoT معرفی کرده است. (IoT چیست)

NIST در اواخر سال میلادی جاری این استاندارد تحت عنوان «رمزنگاری سبک» را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

این الگوریتم‌ها برای محافظت از مجموعه وسیعی از دستگاه‌ها، سنسورها و محرک‌های دارای ابعاد کوچک تدوین شده‌اند. همچنین کیت‌های پزشکی مجهز به اینترنت اشیا، ادوات داخل جاده‌ها و پل‌ها و تجهیزات وسایل نقلیه نیز به این الگوریتم‌ها وابسته خواهند بود.

ادوات کوچک اینترنت اشیا توان الکتریکی پایینی دارند

نکته مهم این است که بسیاری از این دستگاه‌ها با توان الکتریکی کم کار می‌کنند که «رمزنگاری سبک» باید هنگام محافظت از اطلاعات و انتقال از آن‌ها به آن توجه کند.

کری مک‌کی، دانشمند کامپیوتر NIST در اطلاعیه‌ای گفت: «جهان به سمت استفاده از دستگاه‌های کوچک از ارزیابی گرفته تا شناسایی و کنترل ماشین حرکت می‌کند و از آنجایی که این دستگاه‌های کوچک منابع محدودی دارند، به نوع خاصی از پیاده‌سازی امنیت نیاز دارند.»

این الگوریتم‌ها باید بیشتر دستگاه‌هایی را پوشش دهند که دارای این نوع محدودیت‌های منابع هستند.

مک‌کی خاطرنشان می‌کند که رمزگذاری پساکوانتومی برای «داده‌های بلندمدت که باید سال‌ها محافظت شوند» مهم‌تر است، در حالی که رمزنگاری سبک برای «داده‌های زودگذر» مهم‌تر است.

الگوریتم‌های جدید اینترنت اشیا توسط گروه Ascon توسعه یافته است

سازمان NIST گروه Ascon را در سال ۲۰۱۹ به عنوان کاندیدای اصلی برای پیاده‌سازی رمزنگاری سبک انتخاب کرد، بنابراین در طی این سه چهار سال، زمان زیادی برای آزمایش آن در اختیار داشته است. گروه Ascon در سال ۲۰۱۴ توسط تیمی از کارشناسان دانشگاه فناوری Graz، Infineon، گروه تحقیقاتی لامار و دانشگاه رادباوند شکل گرفت.

منبع: آی تی جو – اخبار تکنولوژی

اینترنت اشیا (IOT)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا