اقتصادی

آگهی استخدام متخصص رمزارز در موسسه‌های مالی دنیا

موسسات مالی قدیمی که تا همین چند ماه پیش رمزارزها را کلاهبرداری می‌دانستند برای استخدام متخصص حوزه ارز دیجیتال آگهی استخدام منتشر کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، موسسات مالی قدیمی که تا همین چند ماه پیش رمزارزها را کلاهبرداری می‌دانستند برای استخدام متخصص حوزه ارز دیجیتال آگهی استخدام منتشر کردند.

طبق گزارش بلومبرگ برخی از از غول‌های بانکداری وال‌استریت از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۱۰۰۰ موقعیت شغلی مرتبط با بازار رمزارزها به سازمان خود اضافه کردند . تنها در ماه آگوست امسال آگهی استخدام متخصص کریپتوکارنسی در آمریکا ۶۱۵ درصد رشد کرده است.

گلدمن ساکس ۸۲ متخصص رمزارز، ولز فارکو ۷۴ متخصص رمزارز و جی‌پی‌مورگان ۶۳ متخصص رمزارز استخدام کرده است.

همچنین حقوق متخصصان رمزارزها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سایر پست‌ها بیشتر است و یک استخدام‌کننده در محاصبه‌ای گفته این متخصصان می‌توانند ۱۵۰ تا ۲۸۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند. البته برنامه‌نویسان بلاکچین می‌توانند حدود ۳۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشند.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین را بی‌ارزش و تقلب می‌دانست اما بعدا گفت به نظر مشتریان احترام می‌گذارد.

به نظر می‌رسد بانک‌ها در حال پذیرش رمزارزها هستند.

بانک‌های خدمات رمزارز به مشتریان خود می‌دهند تا مشتریان خود را از دست ندهند و حالا مقاومت بانک‌ها در مقابل رمزارزها از بین رفته است.

به گفته یک عضو تیم تحقیقات ارز دیجیتال بانک آمریکا، آن‌ها به دنبال محققان جدید هستند. جی‌پی‌مورگان و گلدمن‌ساکس خدمات معاملات آتی بیت‌کوین را ارائه می‌دهند و مسترکارت و ویزا هم با شرکت‌های ارز دیجیتال همکاری می‌کنند.

البته همکاری دولت برای بانک‌ها بسیار مهم است. مثلا در سرکوب اخیر رمزارزها در چین بانک‌ها اولین قربانی‌های ممنوعیت تراکنش رمزارزها بودند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا