اجتماعی

استخدام ۴۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی

روند بازار به نقل از دنیای اقتصاد نوشت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه‌های اجرایی ۴۵هزار نفر به استخدام دولت درمی‌آیند که ۳۲ هزار نفر از آنها در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

جمشید انصاری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: از این تعداد ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاه‌های اجرایی جذب دولت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است، گفت: پیش‌تر تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود اما با ۷ درصد کاهش هم‌اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است.

معاون رئیس‌جمهوری یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی با جذب ۷هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوزهای قبلی در مجموع امسال ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در این وزارتخانه استخدام می‌شوند.

انصاری با اشاره به اهمیت کوچک‌ و چابک‌سازی نظام اداری کشور یادآور شد: هرچه نظام اداری کشور کوچک شود عملکرد دولت چابک می‌شود اما چهارعامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: برخی از مقررات اجازه تعیین‌تکلیف کارکنان دولت را نمی‌دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاه‌های اجرایی تا ۳۵ سال یا اشتیاق ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه‌های اجرایی افزایش می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: افزایش جمعیت نیز باعث به ‌کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی‌دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: با اصلاح نظام اداری کشور در سال ۹۳ و بهسازی مدیریت منابع انسانی و آموزش کارکنان دولت، کارآمدی مدیران همراه با ارتقا بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گرفت و در این راستا مقرر شد که متوسط سن مدیران در کشور به ۴۰ سال کاهش یابد.

سازمان+اداری+و+استخدامی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ هزار و ۳۸۷ پست سازمانی در سطح مدیریت در کشور وجود دارد، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) ۳۰ درصد پست‌های سازمانی مدیریت در کشور به زنان اختصاص یابد.

انصاری اظهار کرد: هشت سال پیش متوسط سن مدیران کشور ۴۸ سال بود، اما با توجه به ضرورت جوان‌گرایی در سطح مدیران پایه و میانی دولت مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۰ سن متوسط مدیران کشور به ۴۰ سال کاهش یابد در حالی که هم‌اکنون متوسط سن مدیران کشور به ۴۵ سال رسیده و امیدواریم با شایسته‌سالاری روند کاهش سن متوسط مدیران کشور شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه برای انتصاب مدیران در دستگاه‌های اجرایی باید کانون‌های ارزیابی توانمندی‌های آنها را به خوبی ارزیابی کنند، اظهار کرد: ویژگی‌های فردی مدیران ایجاب می‌کند که مدیران ما به درستی تصمیم بگیرند و هم‌اکنون در نظام اداری کشور مدیرانی هستند که جسورانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا