اقتصادی

سیگنال مثبت برای رمزارزها / اقدام مایکروسافت برای مقابله با دزدان دریایی

مایکروسافت قصد دارد برای جلوگیری از دزدی دریایی از بستر بلاکچین اتریوم استفاده کند و این موضوع می‌تواند یک سیگنال مثبت برای بازار باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سیستم عامل ویندور و مجموعه office در طول دوران فعالیت خود عملکرد خوبی در مقابل حملات سایبری داشته و حالا هم کمپانی مایکروسافت قصد دارد برای شفافیت بیشتر از بلاکچین اتریوم استفاده کند.

کمپانی مایکروسافت با همکاری محققان علی‌بابا و دانشگاه کارنگی ملون، مقاله‌ای در رابطه با استفاده از بلاکچین برای مقابله با دزدی دریایی و شفافیت بیشتر منتشر کرده است.

عنوان این مقاله argus است که قصد دارد از شفافیت بلاکچین اتریوم استفاده کند و اطلاعات جمع‌آوری شده را از دزدان دریایی اینترنتی محفوظ نگه دارد. این روزها مهم‌ترین دیتای سطح اینترنت اطلاعات جمع‌آوری شده کاربران است و دزدان دریایی اینترنتی اطلاعات کاربران را استخراج و به شرکت‌ها و کمپانی‌های دیگر می‌فروشند.

به گفته مدیران این شرکت «ما قصد داریم مشکلات سیستم توزیع را حل کنیم و بعد از امنیت شبکه بلاکچین و شفافیت آن بهره بگیریم»

سیستم عامل آرگوس به گونه‌ای تنظیم شده که جلوی نشت اطلاعات را می‌گیرد و فقط تکمیل کننده اطلاعات که همان کاربران هستند می‌توانند به اطلاعات کامل خود دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت در رابطه با این سیستم گفته: امیدواریم با امنیت و کاربرد آرگوس کمپین‌های مبارزه با دزدان دریایی در جهان مکانیزمی شفاف پیدا کنند.

این مقاله در رابطه با هزینه‌های سیستم مقابله با دزدی دریایی نوشته: هزینه گزارش دزدی دریایی را به اندازه معادل ۱۴ معامله در شبکه اتریوم کاهش دادیم. این هزینه قبل از کاهش به اندازه هزینه هزار معامله بود.

شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا همیشه نگران نشت اطلاعات و دزدی دریایی بودند زیرا حفاظت از اطلاعات مردم باعث جلب اعتماد کاربران است.

احساس نیاز شرکت‌های بزرگ به بلاکچین می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا