ورزش

استقلال پنالتی خراب کرد اما به نیمه نهایی رسید!

تیم‌ استقلال با شکست پارس جنوبی جم در خانه حریف به نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی صعود کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبر ورزشی، تیم‌ استقلال امروز در چارچوب مرحله یک چهارم نیمه نهایی جام حذفی در دیداری خارج از خانه به مصاف پارس جنوبی جم رفت و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌پوشان خاتمه یافت.

تنها گل استقلال را در این دیدار سعید مهری در دقیقه ۹۷ به ثمر رساند.

ترکیب پارس جنوبی: روزبه سینکی، عرفان قهرمانی، امین رضایی قلعه، حمیدرضا نادری (۸۳ – بابامحمدی)، عرفان پورافراز (۷۴ – علی دشتی)، همایون افتخاری، محمد علی صفیا (۷۴ – عرفان نوابی‌فر)، رضا بلیوند، رضا هاشمی، عیسی پرتو و میلاد سوری

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا (۴۶- آرمان رمضانی)، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی (۸۳ – پیمان بابایی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری (۱۰۳ – امید حامدی‌فر)، مهدی مهدی‌پور (۷۰ – آرش رضاوند)، محمد محبی (۴۶ – رضا میرزایی)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری(۴۶ – زبیر نیک‌نفس).

داور: احمد محمدی

گزارش بازی

تیم پارس جنوبی در نیمه نخست شروع بهتری داشت و در دقیقه ۷ پارسی‌ها می‌توانستند توسط محمدعلی صفیا به گل برسند که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان استقلال به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

اما در ادامه شاگردان ساپینتو سوار بازی شدند و در دقیقه ۱۴ سعید مهری در درون محوطه جریمه پارس جنوبی با خطای مدافعان این تیم متوقف شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

محمد محبی پشت ضربه پنالتی ایستاد اما در کمال ناباوری توپ را به بیرون زد تا مهم‌ترین موقعیت نیمه نخست برای تیم استقلال به هدر برود و دو تیم با تساوی بدون گل رختکن بروند.

پارسی‌ها در شروع نیمه دوم مانند نیمه نخست تا مرز گلزنی رفتند و اما سید حسین حسینی با واکنشی دیدنی دروازه استقلال را نجات داد.  

جعفر سلمانی روی یک حرکت انفرادی در دقیقه ۷۲ از سد مدفعان پارس گذشت و در حالیکه سینکی دروازه‌بان پارس نیز برای جلوگیری از بازیکن استقلال از دروازه بیرون آمده بود سلمانی توپ را در عرض به میرزایی رساند و این بازیکن که به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم جانشین محبی شده بود نتوانست دورازه خالی را بازکند و توپ را به شکل عجیبی به بیرون زد.   

اما استقلالی‌ها که با نزدیک شدن به لحظات پایانی نیمه دوم فشار را روی دروازه پارس بیشتر کرده بودند توپ را در محوطه جریمه پارس سعید مهری رساندند و این بازیکن قصد داشت از بین دو مدافع پارس عبور کند که زمین خورد و پس از این صحنه استقلالی‌ها منتظر اعلام خطای پنالتی بودند اما داور این صحنه را بزرگنمایی مهری تشخیص و به این بازیکن کارت زرد نشان داد. 

دامنه حملات استقلال در ادامه بیشتر شد و مهدی قایدی پیمان بابایی دیگر بازیکن تعویضی ساپینتو را در موقعیت گل قرار داد اما این بازیکن هم در شرایطی که با گلر پارس تک به تک شده بود توپ را به بیرون زد. 

مهدی قایدی در دقیقه ۸۹ روی یک حرکت انفرادی خود را به داخل محوطه جریمه پارس رساند و ضربه مهاجم تکنیکی استقلال به شکل خطرناکی پس از برخورد با مدافعان پارس جنوبی به کرنر رفت.

در دقیقه ۹۵ بهترین موقعیت استقلال برای رسیدن به گل برتری از دست رفت. سانتر مهری و ضربه قیچی برگردان آرش رضاوند با واکنش سینکی دفع شد و ضربه روزبه چشمی در برگشت از یکقدمی دروازه پارس به بیرون رفت تا بازی در نیمه دوم هم با تساوی بدون گل به پایان برسد و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

تیم استقلال از همان ابتدای نیمه اول وقت اضافه به سمت دروازه پارس جنوبی هجوم برد تا اینکه سرانجام استقلالی‌ها توسط سعید مهری در دقیقه ۹۶ روی اشتباه مدافع پارس در توپ‌گیری از مهری این بازیکن را در موقعیت کل قرار داد و مهری از زاویه بسته دروازه سینکی را باز کرد.

مهدی قایدی روی ضد حمله در دقیقه ۹۹ با دروازه‌بان استقلال تک ‌به تک شد و درحالیکه آبی‌ها در موقعیت سه به یک قرار داشتند پاس قایدی به بازیکنان کناری نرسید و مدافع پارس دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه ۱۰۰ پارسی‌ها که برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند روی یک سانتر خطرناک و ضربه سر مهاجم پارسی‌ها توپ در آستانه ورود به دروازه استقلال بود که حسینی با واکنشی دیدنی مانع گل تساوی شد تا بازی با برتری یک بر صفر استقلال به نیمه دوم وقت اضافه کشیده شود. 

در ادامه حملات تیم پارس جنوبی برای زدن گل تساوی به نتیجه نرسید و این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا شاگردان ساپینتو به نیمه نهایی جام حذفی صعود کنند. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا