سیاسی

استیضاح وزیر ارتباطات کلید خورد/ مجلس از عملکرد وزارت ارتباطات راضی نیست!

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس از طرح استیضاح وزیر ارتباطات به‌دلیل عدم تحقق وعده‌ها و ناکارآمدی خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس آغاز به کار دولت سیزدهم و شروع گلایه‌های فراوان کاربران به سرعت و کیفیت اینترنت، همچنین حاشیه‌هایی که در چند مدت اخیر در رابطه با اینترنت به وجود آمد، به‌نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس، استیضاح وزیر ارتباطات را مطرح کردند.

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس از طرح استیضاح عیسی‌ زارع‌پور خبر داد. او گفت: طرح استیضاح وزیر ارتباطات را صبح امروز با ده امضا کلید زدیم. در سامانه بارگذاری کردیم تا برای امضاء در دسترس دیگر نمایندگان قرار بگیرد.

علت استیضاح وزیر ارتباطات چیست؟

برخی نمایندگان مجلس که از عملکرد عیسی‌زارع‌پور و وزارتخانه متبوعش رضایت ندارند، در نهایت خواستار استیضاح وی شدند.

این نماینده درباره محورهای این استیضاح بیان کرد: عدم توزیع عادلانه اعتبارات، انتصابات ناکارآمد در بدنه وزارت ارتباطات، عدم تحقق برنامه‌هایی که توسط وزیر ارائه شده‌بود. عدم تحقق برنامه‌هایی که در جلسه رأی اعتماد طبق برنامه زمانبندی، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به ویژه در روستاها. پایین بودن خدمات‌رسانی در حوزه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای درخواست استیضاح وزیر ارتباطات هستند.

به نقل از دیجیاتو، گفتنی است طبق قانون اساسی، استیضاح زمانی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. سپس این استیضاح بایستی اعلام وصول شده و وزیر با حضور در مجلس، به سوالات نمایندگان پاسخ داده و در نهایت مجددا رای اعتماد بگیرد.

همچنین، نمایندگان مجلس طی یک سال گذشته بارها انتقادات فراوانی نسبت به کیفیت و قیمت اینترنت داشته‌اند. به طور مثل آذرماه ۱۴۰۰، نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با بیان انتقاد خود از کاهش سرعت اینترنت در کشور، خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «پای خود را از روی سیم بردارید».

عرضه اینترنت کوپنی میان سه دهک اول جامعه نیز با انتقادات برخی نمایندگان همراه بود و آن را توهین دانسته بودند.

توسلی، نماینده مجلس در این باره گفته‌بود: «وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست. در حالی که برخی شهر‌های و روستا‌ها فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند. به‌جای حل مشکلات اساسی در اقدامی توهین‌آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا