اجتماعی

اسپانیا و آلمان در آمار ابتلا به کرونا از ایران پیشی گرفتند

آلمان و اسپانیا امروز جمعه در آمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس «کرونای جدید» به بدن انسان ایجاد می‌شود از ایران پیشی گرفتند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، با اعلام شمار مبتلایان به ویروس جدید «کرونا» در اسپانیا و آلمان، این دو کشور از ایران پیشی گرفته‌اند. 

در آمارهایی که روی وب‌سایت worldmeters.info ثبت شده چین با ۸۰۹۶۷ مورد ابتلا در صدر قرار دارد. در این کشور امروز ۳۹ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۳ نفر جان باخته‌اند. در مجموع در چین ۳۲۴۸ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست داده‌اند. 

ایتالیا با ۴۷۰۲۱ مورد ابتلا در جایگاه دوم قرار گرفته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۸۶ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده است. ۶۲۷ نفر هم در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته‌اند. مجموعاً ۴۰۳۲ نفر در ایتالیا بر اثر این بیماری فوت کرده‌‌اند.

در اسپانیا با شناسایی ۲۳۵۵ مورد جدید، تعداد کل مبتلایان به ۲۰۴۱۲ نفر رسید. امروز در این کشور ۲۱۳ نفر جان باختند. مجموعاً ۱۰۴۴ نفر در این کشور قربانی ویروس کرونای جدید شده‌اند.

آلمان با ۱۹۸۴۸ مورد ابتلا در چهارمین جایگاه از لحاظ شمار مبتلایان قرار گرفته است. امروز ۴۵۲۸ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در آلمان شناسایی شده و ۲۳ نفر فوت کردند. این ویروس در آلمان مجموعاً جان ۶۷ نفر را گرفته است. 

در ایران ۱۹۶۴۴ نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند که از میان آنها ۱۴۳۳ نفر جانشان را از دست داده‌اند. در ایران امروز ۱۲۳۷ نفر از مبتلاین شناسایی شدند و ۲۳ نفر جانشان را از دست دادند. 

آمریکا با ۱۷۷۲۹ مبتلا در ششمین جایگاه قرار دارد. تا کنون ۲۳۰ نفر در این کشور قربانی این ویروس شده و جانشان را از دست داده‌اند. در تازه‌ترین آمار ۲۳ نفر به شمار جان‌باختگان آمریکا اضافه شده است. ۳۹۴۰ مورد جدید ابتلا هم امروز شناسایی شده است. 

پس از این کشورها فرانسه با ۱۷۷۲۹ مورد ابتلا قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۱۷ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شدند و ۷۸ نفر جانشان را از دست دادند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا