دانش و فناوری

اسکنر پا به کمک خرید اینترنتی کفش می‌ آید

شرکت Aetrex با استفاده از فناوری هوش مصنوعی دستگاه اسکن پا تولید کرده است که مشکل اندازه کفش را در خریدهای اینترنتی حل می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از اخبار صنعت چرم و کفش، شیوع کرونا، افزایش خرید اینترنتی کفش را در بسیاری از کشورهای دنیا به همراه داشت، اما خرید اینترنتی کفش همواره با یک چالش مهم مواجه است و آن، عدم تناسب کفش خریداری شده با سایز پای افراد است.

 بسیاری از خریداران کفش در سراسر دنیا پس از آن که به صورت اینترنتی کفش خود را خریداری و دریافت کرده‌اند با مشکل اندازه نبودن کفش مواجه شده‌اند.

این امر موجب شد تا شرکت‌های بزرگ خرده فروشی کفش در برخی کشورهای اروپایی نوآوری جدیدی با عنوان «اسکن پا» را به بازار عرضه کنند که مشکل خرید اینترنتی کفش را برای خریداران حل می‌کند.

اسکنرهای پا معمولا قابلیت اندازه‌گیری میزان فشار بر قسمت‌های مختلف پا را دارند در حالی که با دستگاه جدید اسکنر پا می‌توان طول ، عرض، ارتفاع، ارتفاع قوس کف پا و دورتادور پا را به صورت سه بعدی اندازه‌گیری کرد. این اسکنر جدید به خرده‌فروشان و خریداران کفش کمک می‌کند تا کفش مناسب را انتخاب کنند.

اسکنر Albert 3DFitمجهز به فناوری هوش مصنوعی است و اندازه‌گیری سه‌بعدی پای فرد را در کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند. سپس داده‌های اسکنر بر اساس استانداردها توسط هوش مصنوعی اسکنر تجزیه و تحلیل می‌شود. پس از آن دستگاه مشخصات کفش متناسب با پای فرد را ارائه می‌دهد.

استفاده از اسکنر سه بعدی مزایای بسیار زیادی برای خریداران و فروشندگان کفش دارد. اسکنر با یکبار اسکن پای فرد، اطلاعات او را در خود ذخیره می‌کند و حتی مدت‌ها پس از خرید کفش توسط مشتری، راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را برای حفظ سلامتی پا از طریق پیامک به گوشی همراه او ارسال می‌کند.

استفاده از اسکنرهای سه بعدی همچنین موجب می شود تا تولیدکنندگان کفش، کفش مطابق با سلیقه و سلامتی پای افراد تولید و به حفظ مشتریان خود کمک کنند.

جالب است که این اسکنرها فرصت ایجاد ارزش افزوده را در صنعت کفش فراهم می‌کنند چرا که حجم گسترده‌ای از داده‌های جمع آوری شده توسط اسکنر و توانایی تجزیه و تحلیل آن، چشم‌اندازی از تولید کفش در آینده در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

شرکت انگلیسی Aetrex از سال ۲۰۰۲ در حال توسعه فناوری‌های مربوط به اسکن پا با هدف حفظ سلامتی انسان است.

منبع
footwear news

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا